روایت همایون شجریان از رابطه عاشقانه‌اش با سحر دولتشاهی + ویدیو

همایون شجریان برای اولین بار از دیدار و شروع رابطه عاشقانه خود با سحر دولتشاهی پرده برداشت.

فاواپرس: همایون شجریان برای اولین بار از دیدار و شروع رابطه عاشقانه خود با سحر دولتشاهی در مصاحبه با عادل فردوسی‌پور پرده برداشت.

بیوگرافی همایون شجریان

همایون شجریان متولد 31 اردیبهشت 1354 در تهران و فرزند محمدرضا شجریان و برادر مژگان شجریان است. وی از خوانندگان موسیقی ایرانی و نوازنده‌ی تنبک و کمانچه است.

همایون شجریان از ده سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد و در دوران بلوغ روزانه تکنیک آواز و صداسازی را به صورت فشرده فرا گرفت. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور بصورت گوشی پرداخت.

فاواپرس / روایت همایون شجریان از رابطه عاشقانه‌اش با سحر دولتشاهی

او در سال ۱۳۷۵ با گیتا خوانساری ازدواج کرد که حاصل این ازدواج فرزندی به نام یاسمین است.

همایون از کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود. تا آنکه با راهنمایی پدرش برای فراگیری تکنیک و شناخت ریتم زیر نظر ناصر فرهنگ‌فر آموزش دید. او همچنین مدتی آموختن موسیقی را زیر نظر جمشید محبی ادامه داد. او به همراه خواهرش آواز را از پدرشان آموختند. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد. همایون در خارج از هنرستان نیز ساز مورد نظرش را زیر نظر اردشیر کامکار فراگرفت و با تار و سنتور هم به صورت گوشی آشنا شد.

او از سال ۱۳۷۰ محمدرضا شجریان را در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنهٔ کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش مشغول شد. اولین اثر با حضور او یاد ایام نام دارد که در آن همایون تنبک‌نوازی را بر عهده داشت. همایون شجریان کنسرت‌های بسیاری را با چهره‌های شناخته‌شدهٔ موسیقی ایرانی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده‌است که از آن‌ها می‌توان به آلبوم کنسرت‌های «بی تو بسر نمی‌شود» و «فریاد» اشاره کرد. هر دوی این آلبوم‌ها در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.

فاواپرس / روایت همایون شجریان از رابطه عاشقانه‌اش با سحر دولتشاهی

همایون شجریان به آهنگسازی برای سایر خوانندگان نیز مشغول بوده‌است؛ از جمله، تصنیف «دل سِتان» با مطلع «ای کاروان آهسته ران» را برای «علیرضا افتخاری» در آلبوم «قصهٔ شمع» آهنگسازی کرده‌است.

اولین آلبوم همایون شجریان که به تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت، «نسیم وصل» نام دارد. آهنگ‌سازی این آلبوم را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشت و در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت‌ها و آلبوم‌های مستقل او. وی پس از آن، در سال ۱۳۸۳ دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا و در سال ۱۳۸۴ نقش خیال را به آهنگ‌سازی علی قمصری منتشر و روانه بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبه‌رو شد.

پس از آن در مهرماه ۱۳۸۵ آلبوم با ستاره‌ها را که حاصل همکاری او با محمدجواد ضرابیان است، به بازار عرضه کرد. در سال ۱۳۸۷ دو آلبوم قیژک کولی و خورشید آرزو را با همکاری گروه دستان منتشر کرد. او آب، نان، آواز را به آهنگسازی علی قمصری در سال ۱۳۸۸ و آلبوم شب جدایی را در سال ۱۳۸۹ منتشر کرد. همایون در سال ۱۳۹۰ آلبوم شوق‌نامه و ای جان جان بی من مرو را عرضه کرد. آلبوم شوق‌نامه به نوعی بازیابی تصانیف منسوب به عبدالقادر مراغه‌ای به حساب می‌آید که حاصل تلاش چهار ساله گروهی به سرپرستی محمدرضا درویشی است.

فاواپرس / روایت همایون شجریان از رابطه عاشقانه‌اش با سحر دولتشاهی

البته همایون شجریان تا سال ۱۳۸۸ پدرش را در اجراها همراهی می‌کرد. این دو مدت زمانی عضو گروه آوا بودند و در این دوران دو آلبوم غوغای عشق‌بازان و کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا اجرا و به بازار عرضه شدند.

بیوگرافی سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی بازیگر مشهور ایرانی متولد 16 مهر 1358 در تهران است. وی سابقه مجری گری را نیز در کارنامه هنری خود دارد. تحصیلات سحر دولتشاهی لیسانس رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره و لیسانس مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه آزاد است. فرشته عدل نام مادر دولتشاهی است که نایب رئیس فدراسیون شنا بوده و پدرش فضلی مهندس مکانیک است و یک شرکت ماشین آلات دارد و در تورهای دوچرخه سواری در ایران و خارج از کشور فعالیت دارد.

سحر دولتشاهی دارای یک برادر به اسم «روزبه» و یک خواهر به اسم «نسیم» است که برادرش دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس محاسبات در کاناداست و نسیم دانش‌آموخته دانشگاه تهران و دکترای باستان‌شناسی در برلین است. خانواده دولتشاهی از نوادگان خاندان قاجاری دولتشاهی هستند. سحر دولتشاهی در طول روز وقتی کاری ندارد بیشتر فیلم می بیند یا به موسیقی گوش می دهد، چون عاشق موسیقی است و گاهی اوقات به کار ترجمه نیز می پردازد.

فاواپرس / روایت همایون شجریان از رابطه عاشقانه‌اش با سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی تاکنون دوبار ازدواج کرده است. اولین ازدواج سحر دولتشاهی با رامبد جوان، بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینما در تاریخ 27 اسفند 87 بود. درواقع سحر دولتشاهی همسر دوم رامبد جوان بود. آشنایی این زوج هنری از تئاتر شکل گرفت، به گفته دولتشاهی آنها دوستان مشترک زیادی داشتند و دورادور همدیگر را می شناختند و سرانجام آشنایی شان به ازدواج ختم شد.

البته این ازدواج دوام نداشت و در سال 1393 در سکوت خبری طلاق آنها شکل گرفت چراکه هردوی آنها معتقد بودند مردم نباید وارد حریم خصوصی آنها شوند! البته این جدایی را سحر دولتشاهی مثبت عنوان کرد و مدعی شد در سال 1393در عین حال که سال شلوغی را پیش رو داشت در تنهایی لذتبخشی نیز سال را سپری کرد و هم از نظر بازیگری و هم از خیلی جهات دیگر رشد داشته است. گفتنی است، بازی سحر دولتشاهی در سریال “مسافران” ساخته همسر سابقش رامبد جوان در سال 1388 در نقش آدم فضایی بسیار مورد پسند قرار گرفت.

باید بدانید که سحر دولتشاهی فعالیت هنری اش را از تئاتر آغاز کرد. این هنرمند بی حاشیه از اواخر دهه 70 با تئاترهای دانشجویی زندگی هنری اش را شروع کرد و درنهایت از طریق تئاتر به فیلم فرزند صبح در سال 1383 معرفی شد و نخستین حضور سینمایی اش را تجربه کرد، سپس دولتشاهی با حضور در سریال پربیننده “کتابفروشی هدهد” مرضیه برومند در سال 1386 موفق شد وارد قاب تلویزیون شود. بازی سحر دولتشاهی در سریال مسافران ساخته رامبد جوان نیز موجب شد که او خیلی زود به شهرت برسد.

فاواپرس / روایت همایون شجریان از رابطه عاشقانه‌اش با سحر دولتشاهی

دولتشاهی فعالیتش را به طور جدی از سال 1380 زمانی که 22 ساله و دانشجوی بازیگری بود با نمایش «نیمروز خواب آلود» به کارگردانی حمید امجد آغاز کرد. سپس با گروه های نمایشی «پرچین، ویرگول» و تئاتر «بازی» به سرپرستی آتیلا پسیانی همکاری و حتی سمت های دستیار کارگردان تا مترجم متن را نیز تجربه کرد.

دولتشاهی پنج سال پیش از نخستین حضورش در سینما با فیلم چهارشنبه سوری از ۲۰ سالگی، با بازی در تئاترهای تجربی وارد کار بازیگری شد. یک سال بعد از طرف مرضیه برومند برای بازی در سریال کتاب‌فروشی هدهد دعوت شد. او در تئاتر با کارگردان‌های مثل حمید امجد، آتیلا پسیانی و امیررضا کوهستانی همکاری داشته و در نمایش‌نامه خشکسالی دروغ ایفای نقش کرد. و برای بازی در دو نمایش بینوایان و ترن نامزد بهترین بازیگر زن تئاتر شد. برای بازی در فیلم طلا و مس نام او در میان کاندیدهای تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشن منتقدان سینما قرار گرفت. سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، پرکارترین سال‌های کارنامه هنری دولتشاهی است. او در این دو سال مجموعاً در ۸ فیلم بازی کرد.

فاواپرس / روایت همایون شجریان از رابطه عاشقانه‌اش با سحر دولتشاهی

دولتشاهی همچنین در برنامه تلویزیونی گپ مجری و در برنامه دیگری با عنوان عقاید یک آکتور سینما مصاحبه‌کننده بوده‌است. در دو برنامه تلویزیونی رادیوهفت و کتاب دا راوی و گوینده متن بوده و در فیلمی مستند با عنوان یادداشت‌های شهر شلوغ گزارشگری را تجربه کرده‌است.

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.