دبیر شورای عالی فضای مجازی:

هوش مصنوعی را نباید به یک حوزه محدود کرد

دبیر شورای عالی فضای مجازی در رویداد هوش مصنوعی و سلامت گفت: هوش مصنوعی هسته علمی متمرکز دارد که برای عملیاتی شدن آن نیاز است در بخش‌های مختلف خودش را نشان دهد، برای همین نمی‌شود آن را به یک حوزه خاص محدود کرد.

فاواپرس: این رویداد امروز (۲۴ آبان ۱۴۰۲) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. محورهای این رویداد، تشخیص تداخلات دارویی، دستیار هوشمند خودمراقبتی و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی با استفاده از هوش مصنوعی است.

محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی در این رویداد گفت: یکی از مصادیق حدیث العلم سلطان، هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی یک موضوع خاص نیست که در حوزه خودش رشد کند. هوش مصنوعی یک هسته علمی متمرکز دارد و برای عملیاتی شدنش نیاز است در بخش‌ها مختلف خودش را نشان دهد برای همین نمی‌شود آن را به یک حوزه خاص محدود کرد.

او ادامه داد: اگر سیاست کشورها را بررسی کنیم سه رویکرد جدی در این رابطه وجود دارد: برخی روی پژوهش‌های بنیادی برای تقویت هسته بنیادی هوش مصنوعی تمرکز کرده‌اند. برخی دیگر روی پژوهش‌های کاربردی تمرکز کرده‌اند و بر اساس نیازمندی‌های کاربردی‌شان این پژوهش‌ها را انجام داده‌اند. برخی کشورها روی توسعه کاربرد کار کرده‌‌ و از انتهای مسیر شروع کرده‌اند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی همچنین بیان کرد: باید در کلان کشور وحدت رویه‌ای وجود داشته باشد. به همین منظور در‌ مجلس تدوین سند توسعه هوش مصنوعی به عهده شورای عالی فضای مجازی گذاشته شده است. در همین راستا بخش سلامت به دلیل تاثیر مستقیمش بر زندگی روزمره مردم مورد توجه قرار گرفت. در این حوزه اتفاق بسیار بسیار نادری را شاهدیم. هوش مصنوعی می‌تواند با افزایش بهداشت عمومی و کاهش هزینه‌های درمان به بدنه پزشکی کمک می‌کند و از هزینه‌های دولت کم می‌کند.

در این رویداد ۲۰۸ محصول و ایده ارائه شد که ۶۰ درصد متعلق به افراد حقیقی و ۴۰ درصد مرتبط با شرکت‌های حقوقی است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.