گلرنگ الوپیک را خرید

سرآوا از ساختار سهامداری الوپیک خارج شد.

فاواپرس: «سرآوا» به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران «الوپیک» از ساختار سرمایه‌گذاری این شرکت پس از ۶ سال خارج شد و گلرنگ با خرید سهام سرآوا و سایر سرمایه‌گذاران، صاحب سهام ۱۰۰ درصدی الوپیک شد.

به گزارش روابط عمومی سراوا، شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس این شرکت در سال ۱۳۹۶ موفق به سرمایه‌گذاری و تملک ۸.۲ درصد از سهام این پلتفرم حمل‌ونقل شده بود.

طبق اعلام این شرکت فروش سهام الوپیک از خروج‌های موفق سرآوا در طول بیش از یک دهه از فعالیتش به شمار می‌آید. سهم سرآوا را هم‌اکنون گروه صنعتی گلرنگ خریداری کرده است. به غیر سهم سرآوا، سهم سایر سهامداران این شرکت را نیز خریداری کرده و هم‌اکنون مالک جدید ۱۰۰ درصدی شرکت الوپیک است.

گروه صنعتی گلرنگ با خرید و تملک سهام سرآوا و دیگر سهامداران الوپیک، مالک جدید ۱۰۰ درصدی شرکت الوپیک است. گلرنگ با هدف توسعه و ارتقای شبکه حمل‌ونقل خود در فروشگاه آنلاین اکالا، از شش ماه پیش وارد مذاکره به‌منظور خرید سهام الوپیک شد.

فرزین فردیس، مدیرعامل سرآوا در خصوص خروج از الوپیک گفت: «الوپیک یکی از استارت‌آپ‌های خوش‌نام و پر پتانسیل زمان خود بود که به دلیل پاره‌ای از مشکلات در ساختار سهامداری و حکمرانی و نیز مهاجرت بنیانگذاران آن، نتوانست رشد سریع روزهای اول فعالیتش را در درازمدت ادامه دهد. امیدوارم با تزریق سرمایه‌های انسانی، مالی و مدیریتی توسط مالکان جدید، این پتانسیل‌های نهفته شکوفا شده و روز به روز هرچه بیشتر در خدمت ارزش‌آفرینی برای مشتریان قرار گیرد.»

طی دو سال گذشته، این دومین خروج موفق سرآوا از پورتفولیوی سرمایه‌گذاری خود است. پیش‌تر سرآوا از ساختار سهامداری گروه علی‌بابا در یک توافق برد برد خارج شد و سهام خود را به بنیانگذاران آن واگذار کرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.