سخنگوی دولت خبر داد:

تخصیص 10 هزار میلیارد تومان به صندوق نوآوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

سخنگوی دولت از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد. این در حالی است که در گذشته نیز وعده حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی داده شده اما به نقل از مسئولین این صندوق تحقق نیافته است.

فاواپرس: علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیأت دولت در خصوص حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: هیأت وزیران مصوب کردند تا حمایت در راستای تقویت هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌های مختلف بود.»

سخنگوی دولت از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی گفت و اضافه کرد: «هیأت وزیران موافقت کرد که معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان به منابع صندوق نوآوری و شکوفایی افزوده شود.»

حال طبق گفته سخنگوی دولت قرار است سرمایه ۳ هزار میلیارد تومانی صندوق به ده هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند. اگر چه این سرمایه سه هزار میلیارد تومانی نیز بدون حاشیه نبوده است.

پیش‌تر در اساسنامه این صندوق در سال ۱۳۹۰ آمده بود که مبلغ سه هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه اولیه باید در حداکثر سه سال تامین و پرداخت شود که این مبلغ به گفته معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت نشده بود.

سیاوش ملکی‌فر در گفت‌وگو خود با پیوست در این باره گفته بود: «سال ۱۳۹۳ تزریق این پول شروع شد و تا سال ۱۳۹۶ ادامه پیدا کرد. صندوق سرمایه اولیه‌اش را از دولت بدهکار است.»

علاوه بر این اساسنامه که به نقل از او در نهایت ۲۶۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد، در قانون نیز آمده که دولت موظف است از سال سوم مقرر شده به بعد، حداقل نیم درصد از بودجه عمومی خود را به این صندوق اختصاص دهد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.