درگذشت جمشید هاشم پور تکذیب شد / تکمیلی

برخی از منابع خبری از فوت بازیگر سرشناس سینمای ایران جمشید هاشم پور خبر دادند. این درحالی است که برخی منابع خبری این ادعا را تکذیب کرده اند.

فاواپرسموسسه هنرمندان پیشکسوت اعلام کرد: استاد جمشید هاشم پور در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد و خبر درگذشت ایشان صحت ندارد. دقایقی قبل خبری با عنوان درگذشت این بازیگر پیشکسوت سینما در فضای مجازی منتشر شده بود.

خبر فوت جمشید هاشم‌پور که لحظاتی پیش اعلام شده بود توسط نزدیکان وی تکذیب شد.

اعلام خبر درگذشت بازیگران و هنرمندان بی‌اخلاقی بزرگی است که هم باعث ناراحتی علاقه‌مندان آن‌ها شده و عصبانیت آن‌ها را در پی دارد.

در حالی که خبر فوت جمشید هاشم پور لحظاتی پیش توسط تعدادی از رسانه‌ها اعلام شد، رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران جعفر گودرزی که رابطه بسیار نزدیکی با خانواده جمشید هاشم‌پور دارد این خبر را تکذیب کرد.

وی با انتقاد شدید از بی‌اخلاقی رسانه‌ها در اعلام این خبر بیان کرد که «یک ساعت پیش با خانواده ایشان صحبت کردم و حال آقای هاشم‌پور را جویا شدم که الحمدالله حالشان خوب بود.»/فارس

موسسه هنرمندان پیشکسوت اعلام کرد که استاد جمشید هاشم پور در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد و خبر درگذشت ایشان صحت ندارد

خبری که با عنوان فوت جمشید هاشم پور در حال انتشار است منبع موثق نداشته و صحت ندارد.

به گزارش رسانه‌ها، جمشید هاشم‌پور با نام هنری سابق جمشید آریا، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت.

خبر درگذشت جمشید هاشم‌پور

دقایقی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که جمشید هاشم پور بازیگر پیشکسوت کشورمان درگذشت.

وی بازیگری را در سال ۱۳۴۷ و در سن ۲۴ سالگی در فیلم جهنم سفید به کارگردانی ساموئل خاچیکیان آغاز کرد و تاکنون در بیش از ۱۰۰ فیلم و ۳ نمایش خانگی نقش ایفا کرده است.

جمشید هاشم‌پور در سال ۱۳۴۷ به دلیل چهره و استایل بدنی مناسب، توسط یکی از دوستانش به کارگردان مشهور سینمای ایران، ساموئل خاچیکیان معرفی شد و برای اولین بار در سن ۲۴ سالگی با فیلم سینمایی جهنم سفید پا به عرصه بازیگری گذاشت و با حضور در فیلم‌های افعی به کارگردانی محمدرضا اعلامی، جوانمرد به کارگردانی مهدی ژورک و تاراج به کارگردانی ایرج قادری به شهرت رسید. او عموماً با نقش «زینال بندری» در فیلم تاراج، شناخته می‌شود.

فاواپرس / جمشید هاشم پور درگذشت

او از معدود بازیگران ایرانی است که به دلیل آمادگی بدنی بسیار بالا، تمامی سکانس‌های فیلم‌های اکشن را خودش و بدون حضور بدلکار، بازی کرده‌ است. جمشید هاشم پور در ورزش‌های کاراته، کونگ‌فو و بوکس مهارت بسیار بالایی دارد. همچنین او پیش از انقلاب در ۲ فیلم به عنوان بدلکار هم ایفای نقش کرده‌ است.

فیلم سینمایی عقاب‌ها (۱۳۶۳) که نقش اصلی این فیلم را (سروان تکاور پویا) جمشید هاشم‌پور بازی می‌کرد تا مدت‌ها رکورددارِ پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود. وی در روز ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ دیده از جهان فرو بست.

بیوگرافی جمشید هاشم پور

جمشید هاشم پور با نام هنری جمشید آریا در فروردین ۱۳۲۳ در سلسبیل تهران و از پدر و مادری اردبیلی زاده شد. وی در محله سلسبیل تهران دوران کودکی و نوجوانی خود را گذراند . تحصیلات خود را تا دیپلم ریاضی ادامه داد. و با مهرانگیز متین ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند دختر می باشد. جمشید هاشم پور در سال ۱۳۴۷ به دلیل چهره و استایل بدنی مناسب، توسط یکی از دوستانش به کارگردان مشهور سینمای ایران، ساموئل خاچیکیان معرفی شد و برای اولین بار در سن ۲۴ سالگی با فیلم سینمایی جهنم سفید پا به عرصه بازیگری گذاشت. شهرت او بیشتر به خاطر حضور در فیلم های افعی، جوانمرد و تاراج می باشد.

فاواپرس / جمشید هاشم پور درگذشت

وی اولین فیلم سینمایی خود را با معرفی یکی از دوستانش به ساموئل خاچیکیان، کارگردان ایرانیِ ارمنی‌تبار، در سال ۱۳۴۷ و با بازی در نقش کوتاهی در فیلم جهنم سفید آغاز کرد. سپس در فیلم‌های جنجال پول ساخته پرویز خطیبی و ایوالله به کارگردانی منوچهر نوذری، خوشگل‌ترین زن عالم به‌همراه منوچهر وثوق، قسمت، عشقی‌ها بازی کرد. آخرین فیلمش در قبل از انقلاب خوشگلترین زن عالم به کارگردانی قدرت‌الله احسانی و بازیگری منوچهر وثوق، جمیله بود. بعد از آن برای مدتی سینما را رها کرد.

جمشید هاشم پور، در سال ۱۳۶۰ به دعوت مسعود کیمیایی برای بازی در فیلم خط قرمز دوباره به سینما بازگشت. در ابتدا هاشم‌پور به مسعود کیمیایی می‌گوید که چند سالی است از سینما به علت ممنوع‌الکاری دور بوده و کار نکرده‌است. کیمیایی هم در جواب می‌گوید که قبلاً از او چند فیلم دیده و دوست دارد که در فیلمش نقش یک مأمور امنیتی را بازی کند (که البته در همان سال این فیلم به دلیل نداشتن حجاب به مدت ۳۷ سال توقیف بود). هاشم‌پور نیز می‌پذیرد و نقش را بازی می‌کند. بلافاصله پس از این اثر، در فیلم فرمان ساخته کوپال مشکات به همراه سعید راد بازی می‌کند.

بازی جمشید هاشم پور در نقش «زینال بندری» در فیلم تاراج ساختهٔ ایرج قادری بود که وی را با سرِ تراشیده میان مردم مطرح کرد؛ تا جایی که تیپ قهرمان سرتراشیده تا سال‌ها مخاطبان بسیاری را روانهٔ سینماها می‌کرد. او ستاره سینمای ایران در دهه هفتاد بود.

فاواپرس / جمشید هاشم پور درگذشت

هاشم‌پور پس از دریافت دیپلم افتخار از هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم هیوا گزیده ‌کار شد و سعی کرد در فیلم‌های خوب و متفاوت بازی کند. بازی بسیار خوب او در فیلم‌های آواز قو، سفر به فردا، قارچ سمی، واکنش پنجم نشان از رویکرد سخت‌گیرانه هاشم ‌پور دارد. او در این سال‌ها یک بازی تحسین‌برانگیز در فیلم مسافر ری از خود به نمایش گذاشت.

او از معدود بازیگران ایرانی است که به دلیل آمادگی بدنی بسیار بالا، تمامی سکانس‌های فیلم‌های اکشن را خودش و بدون حضور بدلکار، بازی کرده‌ است. او در ورزش‌های کاراته، کونگ‌فو و بوکس مهارت بسیار بالایی دارد. همچنین او پیش از انقلاب در ۲ فیلم به عنوان بدلکار هم ایفای نقش کرده‌ است.

فیلم سینمایی عقاب‌ها (۱۳۶۳) که نقش اصلی این فیلم را (سروان تکاور پویا) جمشید هاشم‌پور بازی می‌کرد تا مدت‌ها رکورددارِ پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود. وی در روز ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ دیده از جهان فرو بست.

فاواپرس / جمشید هاشم پور درگذشت

جمشید هاشم‌پور پیش از انقلاب

جمشید هاشم پور در جوانی در محله دوهزار زیر نظر احمد رودباری ورزش‌های رزمی چون کونگ‌فو را فرا گرفت. وی همچنین کاراته سبک شوتوکان را از استاد کوروش کوردانی فرا گرفت. او به دلیل چهره و استایل مناسبی که داشت،توسط یکی از دوستانش به کارگرانِ معروف سینمای ایران ساموئل خاچیکیان معرفی شد و در سال ۱۳۴۷ در فیلمِ جهنم سفید، بازی کرد. سپس در فیلم جنجال پول ساخته‌ی پرویز خطیبی، ایوالله به کارگردانی منوچهر نوذری، قسمت به کارگردانی امیر شروان، عشقی‌ها به کارگردانی جمشید شیبانی بازی کرد.

آخرین فیلم او در قبل از انقلاب با نام هنری جشمید آریا ۱۳۵۷ ایران، خوشگلترین زن عالم به کارگردانی قدرت‌الله احسانی بود. پس از آن برای مدتی سینما را رها کرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.