رونمایی از شبکه خصوصی 5G همراه اول در نمایشگاه تلکام

همراه اول در نمایشگاه بین‌المللی تلکام ۲۰۲۳ ضمن رونمایی از راهکار جامع شبکه سلولی خصوصی 5G، یکی از کاربردهای مبتنی بر شبکه خصوصی را نیز مدل و پیاده‌سازی کرده است.

به گزارش فاواپرس به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام ۲۰۲۳) که با محوریت «تحول دیجیتال و اتصال پذیری» در حال برگزاری است، راهکارهای جامع شبکه سلولی خصوصی را در زون تخصصی 5G ارائه کرده است.

این راهکار که شبکه ای خصوصی است و در دنیا با عنوان اختصاری NIB نیز شناخته می شود، ترکیبی از اجزای متعدد یک شبکه کامپیوتری در یک دستگاه واحد است که مبتنی بر شبکه سلولی و به سرعت اجرایی می‌شود و هدف از توسعه و ایجاد آن، ارائه یک شبکه اضطراری و انعطاف پذیر است.

همراه اول این شبکه تخصصی را مبتنی بر هسته های 4G و 5G مدل و پیاده سازی کرده است که تمامی اجزای آن در لایه های دسترسی، هسته و انتقال داخل یک مینی رَک قرار می گیرند.

مدیریت شبکه ارتباطی نیز از طریق پنل های مدیریت شبکه و مانیتورینگ صورت می گیرد و علاوه بر آن برخی پلتفرم های هوش مصنوعی و IOT برای آن در نظر گرفته شده که می‌توان سرویس های اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی را به کاربران این شبکه ارائه داد.

با توجه به اینکه «نسل پنجم ارتباطی» علاوه بر ایجاد تجربه اینترنت پرسرعت برای کاربران، عمده تأثیرگذاری آن بر صنعت و تجارت است، همراه اول همزمان با رونمایی و معرفی «شبکه خصوصی پرسرعت» خود در این رویداد، یکی از کاربردهای اصلی 5G مبتنی بر شبکه خصوصی را نیز مدل و پیاده سازی کرده است.

صنایعی که بیش از هر چیز نیازمند پردازش های سنگین و در محل هستند یا به دلایل امنیتی، به دنبال شبکه ای غیرعمومی و خصوصی اند، مشتریان اصلی این راهکار نوین و توسعه یافته اپراتور اول تلفن همراه هستند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.