به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، مطالعهای که توسط موسسه نظرسنجی گالوپ در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ انجام شده، نشان میدهد که بیشتر کارکنان در ایالات متحده ازهوشمصنوعی در کارهای خود استفاده نمیکنند.
همچنین ۲ نفر از هر ۱۰ نفر به طور نامرتب از هوش مصنوعی استفاده میکند. با این حال، هفت نفر از هر ۱۰ کارمند آمریکایی «هرگز» از این فناوری در وظایف روزمره استفاده نمیکنند.
براساس یافتههای موسسه گالوپ، ۱۱ درصد از کارمندانی که از هوش مصنوعی در آمریکا استفاده میکنند، از این فناوری برای «همکاری با همکاران»؛ ۱۵ درصد برای «تعامل یا معامله با مشتریان»؛ ۱۹ درصد برای «انجام عملیات یا نظارت بر تجهیزات و وسایل پیچیده»؛ ۲۵ درصد برای «شناسایی مشکلات»، ۳۲ درصد برای «یادگیری مطالب جدید» و ۴۳ درصد «انجام امور روزمره» استفاده میکنند.
موسسه گالوپ میگوید بسیاری از رهبران نسبت به دلایل استفاده کارکنان از هوش مصنوعی آگاه نیستند، که این امر یک شکاف دانشی نگرانکننده را نشان میدهد. این شکاف دانشی رهبران را در وضعیت حساسی قرار میدهد: مدیریت آنچه را نمیدانند به جای بهرهبرداری از آنچه که میدانند.
این موسسه از اعضای میزگرد جهانی خود (CHRO) سوال پرسیده که کارکنان آنها تا چه اندازه از ابزار هوش مصنوعی برای انجام کارهای معمول خود استفاده میکنند و حدود نیمی از اعضا (۴۴ درصد) گفتهاند که نمیدانند.
گالوپ در این رابطه نوشته است: این نقطه کور، عامل اصلی از بین رفتن اعتماد بین رهبران و کارمندان است. در واقع، بسیاری از رهبران تشویق میشوند تا از رویکردی مبتنی بر قوانین در مقابل رویکرد هدفمند، برای کنترل دقیقتر استفاده از هوش مصنوعی استفاده کنند.