شرکت سفرهای علی بابا در ابتدای سال ۱۴۰۳، با هدف تربیت نیروی متخصص در حوزه بازرگانی، برای دورهای تحت عنوان «آکادمی بازرگانی علیبابا» فراخوان داد. در این فراخوان از علاقمندان و واجدان شرایط دعوت میشد تا ضمن ارایه رزومه خود برای شرکت در این دوره اقدام کنند.
علی آبروشن، مدیر منابع انسانی شرکت سفرهای علیبابا، با پایان یافتن زمان این فراخوان، در رابطه با استقبال از آن میگوید «با یک فراخوان در صفحات رسمی خودمان شروع کردیم که استقبال از آن خوب بود و در مرحله اول حدود دو هزار رزومه دریافت کردیم. در حال حاضر بررسی این رزومهها را شروع کردیم تا ۱۲۰ نفر را برای مرحله بعد انتخاب کنیم. در مرحله دوم نیز از میان ۱۲۰ نفر، ۴۰ نفر انتخاب خواهند شد و مسیر آموزششان شروع میشود. این آموزش رایگان است، در خود سازمان برگزار میشود و تمام این ۴۰ نفر پس از گذراندن آموزشهای لازم آمادگی این را دارند تا در لایههای مدیریتی و کارشناسی ارشد بخش بازرگانی هر سازمانی، به خصوص کسبوکارهای حوزه گردشگری، وارد بازار کار شوند.»
آبروشن در رابطه با محدودیت تعداد افراد تحت آموزش میگوید «تاکید داشتیم که آموزش توسط مدیران و رهبران سازمان خودمان انجام شود تا مطمئن باشیم که صرفا یک آموزش تئوریک نخواهد بود و افراد در روند آموزش از تجارب حقیقی استفاده میکنند و با پروژههایی که در حال انجام است سر و کار دارند. چنین فرآیندی، یک روند آموزشی کارآمد میسازد و افراد را برای حل چالشهای واقعی بازار کار آماده میکند.»
علی بابا امیدوار است که با شروع این آکادمی بتواند گامی مثبت در جهت حل یکی از چالشهای منابع انسانی در بازار کار ایران بردارد و با تربیت نیروی متخصص و آشنا به حوزه گردشگری، بخشی از نیاز این صنعت را برطرف سازد.