معمولا کسب و کارها تمایل دارند کاربران به راحتی بتوانند تجربه خوبی از مراجعه به وبسایت مجموعه داشته باشند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به راحتی برای آنها نمایش داده و به رشد تجارت خود کمک کنند. طراحان سایت و واحد فروش اینترنتی نیز معمولا ادعا میکنند همه جوانب را سنجیدهاند و بهترین طراحی را برای ارائه محصول و دسترسی کاربران در نظر گرفتهاند. اما دادههای آماری نتایج دیگری را نشان میدهد. علت نارضایتی کاربران چیست و مشکل از کجاست؟
یکی از دلایلی که باعث میشود تیم طراحی و فروش محصولات در وبسایتها نتوانند به موفقیت خوبی دست پیدا کنند آن است که بازخورد کاربران وبسایت به آنها منتقل نمیشود. دادههای آماری نشان میدهد که تنها ۱۶ درصد تیمهای طراحی و فروش در وبسایتها در جریان بازخوردهای کاربران قرار میگیرند و بعضا تصویر درستی از نیازهای کاربران ندارند.
همین مساله باعث میشود آنها مولفههای مورد نظر کاربران را در طراحی وبسایت و نحوه نمایش محصول مورد توجه قرار ندهند. ۸۹ درصد کاربران تمایل دارند به سراغ وبسایتهایی بروند که دسترسی به قسمتهای مختلف آن ساده سازی شده و فرآیند مشاهده خدمات و محصولات و همچنین خرید در آنها پیچیده نیست.
این دادههای آماری براساس نظرسنجی آنلاین انجام شده از ۱۰۰۰ کاربر آمریکایی شاغل و ۲۰۰ مدیر تمام وقت فروش محصولات و اعضای تیم آنها توسط پلتفرم Heap با همکاری Propeller Insights در بازه زمانی یک ماهه در سال ۲۰۲۱ جمع آوری شده است.