فاواپرس: هلدینگ زرین بیش از ۱۲ سال است که در صنعت مالی کشور فعالیت میکند. زرین پلاس، سرویس کشبک این هلدینگ، از سال ۹۷ راه اندازی شده است. گزارش عملکرد سالانه این سرویس تا پایان تابستان ۱۴۰۲ را در برمیگیرد. گزارش میگوید زرین پلاس در این مدت در زمینه تعداد فروشگاه های عضو، تخفیف دریافتی کاربران،تعداد کاربران فعال، تعداد و مبلغ تراکنش ها رشد داشته است و ارقام مربوط به این حوزه ها هر کدام چند برابر شده اند. همچنین امکانات خرید اعتباری، برداشت مبلغ کشبک ها علاوه بر حالت نقدی سابق، به صورت کوپن، بسته اینترنت و شارژ هم به این سرویس اضافه شده است.
زرینپلاس چه میکند؟ از ریفرالمارکتینگ تا صرفهجویی در هزینهها
به گزارش روابط عمومی زرینپلاس، زرینپلاس یک فضای دوجانبه سودآور، هم برای فروشگاهها و هم برای مشتریان آنهاست. افزایش فروش و وفادارسازی مشتریان، اصلیترین ارزش افزوده زرینپلاس برای فروشگاهها و کاهش هزینههای سبد خرید و سهولت در امور پرداختی از مهمترین خدمات زرینپلاس به کاربران است.
امکاناتی که این اپلیکیشن به کاربران میدهد عبارت است از:
- تخفیف (تا ۲۵ درصد) به صورت بازپرداخت به کاربر (کشبک) به ازای هر خرید بدون محدودیت حداقل و حداکثر مبلغ
- دریافت جایزه ریفرال یا هدیه دعوت از دوستان در ازای معرفی اپ به دیگران
- یافتن راحت تعداد زیادی از فروشگاههای تخفیفدار در اصناف مختلف (سوپرمارکت، میوهفروشی، پروتئینی، نانوایی، رستوران، کافه، پوشاک و…) در اطراف کاربر، به همراه ساعت کار آنها و فاصله آنها از کاربر روی نقشه و امکان مسیریابی در گوگل با کلیک روی مسیریابی
- امکان دیدن نمره و نظر مشتریان قبلی یک کسبوکار برای پیداکردن بهترینها و ثبت نظر
- امکان فهرست کردن محلهای همیشگی خرید و ساختن لیست «مورد علاقه»
- نمودار آمار خریدهای کاربر به تفکیک نوع محصول و میزان پسانداز و…
کاربرد زرینپلاس برای کسبوکارها هم دادن فرصتی است برای معرفی هدفمند و منطقهای کسبوکار جهت ایجاد مزیت رقابتی.
نگاه کلی به آمار
زرینپلاس در حال حاضر ۱۲۶۷۲ فروشگاه عضو دارد و در سال ۱۴۰۱ توانست ۴۲۳ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ فروشگاه جذب کند. ۳۰ درصد این فروشگاهها زنجیرهای هستند.
تعداد کاربران در شهریور ۱۴۰۲ برابر با ۱،۸۳۵،۳۴۶ نفر بوده است. این کاربران مجموعاً ۲۴،۵۱۱،۱۹۷،۵۱۲ (۲۴ میلیارد) تومان کشبک گرفتهاند که ۸۰ درصد این مبلغ در ۱۲ ماه گذشته به کاربران داده شده است.
مبلغ کل تراکنش در زرینپلاس ۱،۴۶۳،۹۰۸،۵۷۷،۴۵۵ (بیش از ۱.۴ هزار میلیارد) تومان بوده است.
پراکندگی
بنا بر اعلام زرینپلاس، رتبه اول و دوم بیشترین تعداد فروشگاه زرینپلاسی به ترتیب متعلق به تهران و تبریز است.
اپلیکیشن زرینپلاس ۴۰ نوع صنف و محصول دارد که کاربران با خرید از آنها تخفیف به صورت برداشت نقدی، کوپن، بسته اینترنت و شارژ دریافت میکنند. بیشتر این فروشگاهها به خریدهای معمول و ضروری مربوط میشوند.
دادههای منتشره زرینپلاس نشان میدهد که بیشترین تراکنشها هم در سوپرمارکتها و خریدهای روزانه انجام میشود که تخفیفهای آنها میتواند به صرفهجویی در هزینههای روزمره کمک کند.
زرینپلاس در یک سال گذشته از کجا به کجا رسیده است؟
در ادامه گزارش، زرینپلاس اعلام کرد که در این مدت ۱۲ماهه در زمینه تعداد تراکنش، تعداد کاربران فعال اپ و گردش مالی رشدهایی بعضاً تا ششبرابر داشته است. در پایان شهریور ۱۴۰۲ تعداد کاربران فعال این سرویس که حداقل یک ترانکش در ماه داشتهاند به ۵۱۲،۸۱۶ نفر رسیده است. تعداد تراکنشها به ۷۹۷،۴۱۱ و مبلغ تراکنش به ۱.۲ هزار میلیارد تومان رسیده بوده که در زمان انتشار گزارش به ۱.۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.
فروشگاههای زنجیرهای
در حال حاضر فروشگاههای زنجیرهای که بخش عمدهای از خریدهای روزمره مردم از آنها انجام میشود عضو زرینپلاس هستند که شامل افق کوروش، یاران دریان و گندم میشوند.
همکاران تجاری
طبق این گزارش، همکاران زرینپلاس در زمینه پرداخت الکترونیک به ترتیب تعداد فروشگاه عضو عبارتاند از: شقایق، افق کوروش (فروشگاههای زنجیرهای)، تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)، بهپرداخت ملت، شرکت گندم طلایی کوروش (فروشگاههای زنجیرهای)، پرداخت نوین، آسانپرداخت، شرکت کارت اعتباری ایرانکیش، زرینپال و سداد.
زرینپلاس در اپاستورها
اپلیکیشن زرینپلاس در اپاستورها بیش از ۹۰۰ هزار بار نصب شده و کاربران در بازار، گوگلپلی و مایکت بیش از شش هزار نظر درباره آن دادهاند.
برای نصب اپلیکیشن زرینپلاس از طریق این لینک اقدام کنید.