توقف تولید آیپاد اپل پس از 20 سال

توقف تولید آیپاد اپل به صورت رسمی توسط این شرکت اعلام شد.

توقف تولید آیپاد اپل به صورت رسمی اعلام شد. به این ترتیب آخرین عضو خاندان 20 ساله اپل نیز منقرض خواهد شد.

آیپاد یکی از انقلابی‌ترین محصولات اپل و شاید نمادین‌ترین محصول این شرکت باشد. وقتی استیو جابز در پاییز سال ۲۰۰۱ این پلیر قابل حمل را معرفی کرد شاید تصور موفقیت چشمگیر آن دشوار بود. با این‌حال طولی نکشید که آیپاد به محبوب‌ترین موزیک پلیر دنیا تبدیل شد و اپل چندین مدل مختلف از آن را طی دو دهه اخیر عرضه کرد. اما حالا این شرکت رسماً از توقف تولید آیپاد تاچ، آخرین آیپاد خود خبر داده است. با توقف تولید آیپاد تاچ برند آیپاد نیز بازنشسته خواهد شد.

فاواپرس / توقف تولید آیپاد اپل پس از 20 سال

اولین آیپاد که امروزه آن را با نام آیپاد کلاسیک می‌شناسیم با شعار تبلیغاتی «۱۰۰۰ موزیک درون جیب شما» معرفی شد. چرا که تا آن زمان چنین قابلیتی در موزیک‌پلیرهای همراه وجود نداشت.

تاریخچه آیپاد تاچ اپل

اپل اولین آیپاد تاچ را در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه کرد. این محصول برای افرادی که یک محصول مشابه آیفون اما بدون اتصال تلفن همراه می‌خواستند، ایده‌آل بود. آیپاد تاچ معمولاً از سخت‌افزار مشابه آیفون استفاده می‌کرد اما با حذف دوربین و اتصال سیم‌کارت، قیمت پایین‌تری داشت.

آخرین آیپاد تاچ یعنی نسل هفتم، در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این گجت از پردازنده A10 Fusion اپل استفاده می‌کند که اولین بار در آیفون ۷ به‌کار گرفته شده بود. نمایشر ۴ اینچی و بدنه فلزی رنگارنگ، از سایر مشخصات این آیپاد تاچ محسوب می‌شود.

با این‌حال حالا با توقف تولید آیپاد تاچ، اپل اعلام کرده فروش این محصول تنها تا پایان موجودی فعلی ادامه خواهد یافت. این همان سرنوشتی است که چندی پیش برای آی‌مک پرو و هوم‌پاد فول سایز اپل نیز رقم خورد. اپل پایان عمر آیپاد را با یک بیانیه مطبوعاتی با عنوان «موزیک ادامه خواهد یافت» یا The Music lives on اعلام کرده است:

موزیک همواره یک بخش هسته‌ای و اساسی در اپل بوده و فراهم کردن آن برای صدها میلوین کاربر توسط آیپاد، نه‌تنها صنعت موزیک را تغییر داد، بلکه کشف موزیک و نحوه گوش دادن و به اشتراک‌گذاری آن را بازتعریف کرد. امروز روح آیپاد کماکان زنده خواهد ماند. ما یک تجربه موزیک بی‌نظیر را در تمامی محصولات خود، از آیفون تا اپل واچ و هوم‌پاد مینی و در مک، آی‌پد و اپل TV فراهم کرده‌ایم. سرویس اپل موزیک بهترین کیفیت موزیک را با پشتیبانی از صدای فراگیر به ارمغان می‌آورد و هیچ راه بهتری برای لذت‌بردن، کشف کردن و تجربه کردن موسیقی وجود ندارد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.