رونمایی از سایپا M44، محصول مشترک سایپا و سیتروئن

هنوز اطلاعات کامل و قطعی از سایپا M44 در دسترس رسانه‌ها قرار نگرفته است.

هنوز اطلاعات کامل و قطعی از سایپا M44 در دسترس رسانه‌ها قرار نگرفته است اما انتظار می‌رود تا سایپا M44 به این امکانات مجهز باشد: سانروف، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دی‌لایت، ترمز‌های دیسکی به همراه ABS، EBD و BA و تریم داخلی چرمی – پارچه‌ای.

یکی از حاشیه‌های نمایشگاه تحول صنعت خودرو، به خودرو سایپا M44 مربوط می‌شد که در حقیقت نسخه چینی سیتروئن C ۳ است. این خودرو با نام اصلی سیتروئن C ۳-XR شناخته می‌شود و در حقیقت نسخه خاصی از سیتروئن C ۳ برای بازار چین است. همچنین نخستین بار نیست که سیتروئن C ۳-XR توسط سایپا به نمایش در می‌آید، چرا که این خودرو در نمایشگاه‌های خودرو داخلی پسابرجامی بار‌ها مشاهده شده بود.

فاواپرس / سایپا M44، محصول مشترک سایپا و سیتروئن

بنابر اطلاعات به دست آمده، اکنون سایپا قصد دارد تا سیتروئن C ۳-XR را از طریق همکاری مشترک ایران خودرو و شرکت سایپا سیتروئن تولید کند. این خودرو با کد M44 نام‌گذاری شده است و احتمالا از پیشرانه TU ۵ پلاس برای این خودرو استفاده خواهد شد.

سیتروئن در شرکت سایپا سیتروئن سهم دارد و در زمان همکاری قالب‌های بدنه سیتروئن C ۳-XR را در اختیار شریک ایرانی خود قرار داده بود؛ بنابراین ساخت قطعات بدنه و تریم داخلی خودرو برای سایپا چندان پیچیده تلقی نمی‌شود.

فاواپرس / سایپا M44، محصول مشترک سایپا و سیتروئن

انتظار می‌رود تا سایپا M44 به این امکانات مجهز باشد: سانروف، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دی‌لایت، ترمز‌های دیسکی به همراه ABS، EBD و BA و تریم داخلی چرمی – پارچه‌ای. هنوز اطلاعات کامل و قطعی از سایپا M44 در دسترس رسانه‌ها قرار نگرفته است.

همچنین به گزارش برنا، در سال ۱۳۹۵ همکاری سایپا و سیتروئن فرانسه وارد فاز جدید خود شد و ۵۰ درصد شرکت سایپاکاشان به سیتروئن واگذار و شرکت سایپاسیتروئن با مالکیت ۵۰درصد سایپا و ۵۰ درصد سیتروئن شکل گرفت و پس از مشارکت سیتروئن مقرر شد تولید خودرو C۳ و پروژه M۴۴ در شرکت سایپا سیتروئن آغاز شود.

فاواپرس / سایپا M44، محصول مشترک سایپا و سیتروئن

این پلتفرم در گروه استلانتیس که شرکت‌های بزرگی، چون پژو، سیتروئن، کرایسلر، فیات، اپل و … در آن مشارکت داشتند شکل گرفته است و در پروژه M۴۴ قرار بود محصول این پروژه زودتر از سایر سایت‌های سیتروئن و برای اولین بار در ایران تولید شود که به همین منظور قالب‌های بدنه ساخته و آماده تولید شد.

با بررسی‌های انجام شده حدود ۶۷ درصد قطعات این محصول با محصولات ایران‌خودرو مشترک است و تمام خطوط بدنه، رنگ و مونتاژ این خودرو در شرکت سایپاسیتروئن نصب و آماده تولید می‌باشد.

 

 


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.