رگولاتوری: مشکل ساعت در برخی از گوشی‌ها به دلیل عدم ارایه نسخه به‌روز آن‌ها

سازمان تنظیم مقررات طی بیانیه‌ای اعلام کرد دلیل تغییر ساعت در برخی از مدل‌های گوشی‌های تلفن همراه با وجود تغییر نکردن ساعت رسمی کشور ارائه نشدن نسخه به‌روز تنظیمات در آن مدل از گوشی‌ها از سوی تولیدکنندگان موبایل است.

به گزارش فاواپرس، اکثر تولیدکنندگان گوشی نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده خود را منتشر کرده‌اند، اما در برخی گوشی‌های تلفن همراه که تنظیمات از سوی تولیدکننده به‌روز نشده‌اند مشکل پیش آمده است؛ لذا پیگیری لازم از سایر تولیدکنندگان گوشی که به تغییر نکردن ساعت تابستانی در ایران توجه نکرده‌اند در حال انجام است تا اقدام به رفع این مشکل کنند.

این سازمان اعلام کرده است برای اینکه در گوشی‌های تلفن همراه ساعت تابستانی به صورت خودکار تغییر نکند لازم است دو اقدام انجام شود؛ ابتدا باید شبکه اپراتور‌ها با سرور‌های جهانی بر مبنای این سیاست جدید (عدم اعمال ساعت تابستانی) تنظیم شود که از قبل پیش‌بینی‌های لازم بر اساس پیگیری وزارت ارتباطات انجام گرفته و کلیه تغییرات لازم در سامانه‌ها و تجهیزات شبکه اپراتور‌ها اعمال شده است.

اما اقدام دیگر در سمت گوشی کاربران است که تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه بر اساس مراجع معتبر بین‌المللی باید نسخه‌های به‌روزرسانی گوشی‌های تلفن همراه خود را منتشر می‌کردند تا عدم اعمال تغییر ساعت تابستانی به صورت خودکار انجام گیرد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از تحویل سال نو نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود اقدامات لازم را برای رخ ندادن مشکل در سیستم‌های کامپیوتری به دلیل تغییر نکردن ساعت رسمی کشور انجام داده‌ است. روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشتر به دیجیاتو اعلام کرده بود تمهیدات لازم برای رخ ندادن مشکلات نرم‌افزاری صورت گرفته‌ است.

حال سازمان تنظیم مقررات در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: تغییر نکردن ساعت تابستانی یا به عبارتی اعمال نشدن DST (Daylight Saving Time) بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال ۱۴۰۲، پس از ابلاغ قانون در اول خردادماه ۱۴۰۱ اجرایی شد.

سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده است که با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مراجع جهانی از جمله ICANN و IANA در نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده زمان کشور‌ها منتشر و همچنین در سرور‌های زمانی نظیر time.is نیز از حدود ۶ ماه قبل تغییرات لازم اعمال شده است.

همچنین مکاتبه و پیگیری لازم از اپراتور‌های همراه نیز از چند ماه قبل صورت گرفته و آنها نیز تغییرات لازم را در سطح شبکه اعمال و سامانه‌های خود را به‌روزرسانی کرده‌اند. ضمن اینکه در سایر ارائه‌دهندگان خدمات نیز پیش‌بینی لازم صورت گرفته و در سرور‌های زمانی داخل کشور، تغییرات از قبل اعمال شده است و سامانه‌هایی که از این مراجع برای تنظیم ساعت استفاده کرده‌اند بدون مشکل ارائه خدمات الکترونیکی داشته‌اند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.