فاواپرس: آمار منتشر شده از طریق شبکه شاپرک نشان میدهد که در سال ۱۴۰۱ مجموع کل تراکنشهای شاپرکی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان بالغ بر ۱۰۰۰ همت بوده است. در هر ماه از سال گذشته به طور میانگین ۵۴۷ میلیون عدد تراکنش از طریق این شرکت انجام شد که ارزش آن برابر با ۸۸ همت بود. سرانه روزانه کل تراکنش های این شرکت ۱۸میلیون عدد به ارزش ۳ همت شد.
در سالی که گذشت از مجموع ۱،۰۵۶ همت تراکنشی هایی که به وسیله شرکت تجارت الکترونیک پارسیان انجام گرفت، حدود ۹۰ درصد معادل ۹۴۷،۲ همت به تراکنش های کارتخوان فروشگاهی، حدود ۱۰ درصد معادل ۱۰۶ همت به تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی و حدود ۲ صدم درصد معادل ۲،۷ همت به تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی اختصاص داشت.
سرانه ماهانه هر ابزار
طی سال ۱۴۰۱ میانگین ماهانه تراکنش های کارتخوان فروشگاهی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان ۱،۷ میلیون عدد تراکنش به ارزش ۷۸،۹ همت، میانگین تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی این شرکت ۶۶ هزار عدد تراکنش به ارزش ۸،۸ همت و متوسط تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی آن ۳۸ هزار عدد تراکنش به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان بود.
سرانه روزانه هر ابزار
در هر روز از سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۸ هزار عدد تراکنش کارتخوان فروشگاهی به ارزش ۲،۶ همت، بیش از ۲ هزار تراکنش ابزار پذیرش اینترنتی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان و ۱،۲۸۶ عدد تراکنش ابزار پذیرش موبایلی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان از طریق شرکت تجارت الکترونیک پارسیان انجام گرفت.
سرانه روزانه هر ابزار به تعداد هر تراکنش
طی سال گذشته متوسط ارزش تراکنش های هر ابزار این شرکت در بخش کارتخوان فروشگاهی ۵۱،۹ میلیون تومان، ابزار پذیرش اینترنتی ۲۵۴،۸ میلیون تومان و در حوزه ابزار پذیرش موبایلی ۱۲،۴ میلیون تومان بود.
به بیان دیگر به طور متوسط مبلغ هر یک از تراکنش های شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سال ۱۴۰۱ به ۱۶۰،۷۷۹ تومان رسید.
نوسانات سهم بازار از مبلغ تراکنشهای هر یک از ابزارها
آمارهای ماهانه شاپرک بیانگر آن است که این شرکت در زمینه ابزار پذیرش موبایلی بیشترین سهم بازار مبلغی را نسبت به سایر ابزارها در اختیار دارد.
میانگین سهم ماهانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سال گذشته از مبلغ تراکنش ها در بخش کارتخوان فروشگاهی ۱۲ درصد، در زمینه ابزار پذیرش موبایلی ۸،۱ درصد و در حوزه ابزار پذیرش موبایلی ۱۶،۳ درصد از کل بازار این ابزارها بود.
سهم ماهانه بازار این شرکت از مبلغ تراکنش های سال ۱۴۰۱ در ابزارهای گوناگون فراز و فرود چندانی نداشت. سهم بازار این شرکت در خصوص کارتخوان فروشگاهی از ۱۳ درصد در ابتدای سال ۱۴۰۱ به ۱۱،۳ درصد در اسفند ماه افول کرد.
در بخش ابزار پذیرش اینترنتی نیز از ۸،۸ درصد در فروردین ماه به ۷،۷ درصد در اسفند ماه کاهش داشت. اما به رغم تنزل حدود ۲ درصدی در سهم بازار کارتخوان فروشگاهی و کاهش یک درصدی در سهم بازار ابزار پذیرش اینترنتی، این شرکت توانست سهم بازار خود را در زمینه ابزار پذیرش موبایلی بیش از ۲ درصد افزایش داده و آن را از ۱۵،۸ درصد به بالاتر از ۱۸ درصد ارتقا دهد.