معاون فناوری اطلاعات بانک ملی:

بانک ملی صاحب مرکز احراز هویت و امضای دیجیتال شد

معاون فناوری اطلاعات بانکی ملی اعلام کرد این بانک به عنوان اولین بانک کشور در طول سه ماه صاحب مرکز میانی و امضای دیجیتال شد.

به گزارش پیوست، علیرضا ماهیار، معاون فناوری اطلاعات بانکی ملی در مراسم افتتاحیه شعبه جدید مرکز نوآوری فینوداد با اشاره به قرار دادی که میان این بانک و دانشگاه خوارزمی به امضا رسیده است گفت: چندین سال از این پروژه گذشته و به نتیجه نرسیده بود. با قراردادی که با دانشگاه خوارزمی امضا شد راس سه ماه به بهره‌برداری رسید و بانک ملی به عنوان اولین بانک کشور صاحب میانی و امضای دیجیتال شد.

او تاکید کرد که یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در حوزه بانکی احراز هویت و امضای دیجیتال بود.

او از آمادگی پذیرش تیم‌های فعال در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی، تحلیل داده و یادگیری ماشین در مرکز نوآوری این بانک خبر داد.

او ادامه داد: ارتباط بین مراکز نوآوری و فین‌تک‌ها می‌تواند پایه و اساس این مرکز باشد. باید تجربه‌های بهتری در کنار سایر استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها به دست آوریم.

فاواپرس / علیرضا ماهیار، معاون فناوری اطلاعات بانک ملی: بانک ملی صاحب مرکز احراز هویت و امضای دیجیتال شد
علیرضا ماهیار، معاون فناوری اطلاعات بانک ملی

او ادامه داد: در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آماده همکاری هستیم. ۳۰ درصد تراکنش‌های کشور متعلق به بانک ملی است و با این حجم کلان‌داده آمادگی همکاری در حوزه تحلیل داده را نیز داریم.

مدیرعامل فینوداد: وظیفه ذاتی‌مان حمایت از نخبگان است

امیرحسین شبیری، مدیرعامل فینوداد در این مراسم گفت: وظیفه ذاتی ما این است در کنار جامعه نخبگانی و دانشگاه‌های کشور حضور داشته باشیم و فضایی ایجاد کنیم تا اگر کسی ایده و طرحی دارد به امید ظرفیت‌های بانک مالی از لحاظ بازار و سرمایه‌گذاری استفاده کند.

شبیری افزود: نگاهمان این نیست چند هزار متر فضا بگیریم و همه را صدا بزنیم بلکه خودمان به جایی می‌رویم که استعدادهای کشور حضور دارند. در همین مدت کوتاه با چندین مجموعه استارت‌آپی در حوزه فناوری‌های مالی همکاری داشتیم.

علی حسین بیگی، رییس دانشگاه خوارزمی نیز بیان کرد: رسالت دانشگاه خوارزمی حمایت از نخبگان و پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان است. ۷۰ شرکت دانش‌بنیان مشمول حمایت‌های دانشگاه هستند.

حسن بیگی در مورد فاصله تولید علم و استفاده از فناوری در ایران توضیح داد: رتبه تولید علم ایران ۱۵ و رتبه استفاده از علم و فناوری ۷۰ است. معنی‌اش این است ما توانایی‌های بیش از این را داریم. تمام مراکز دانشگاهی باید تلاش کنند که بتوانند فاصله را به حداقل برسانند. استفاده از پتانسیل جوانان در این راستا خیلی می‌تواند موثر باشد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.