معافیت مالیاتی کسب‌وکارهای اینترنتی در صورت استفاده از سکوهای داخلی

وزیر ارتباطات اعلام کرد کسب‌وکارهای اینترنتی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشتند و اظهارنامه مالیاتی هم پر نکرده‌اند در صورت حضور در پلتفرم‌های داخلی از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

عیسی زارع‌پور امروز (۳۱ خرداد) در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: دولت مصوبه‌ای برای تسهیل کسب‌وکارهای اینترنتی ارائه داده است که بر اساس آن کسب‌وکارهای اینترنتی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشتند، اظهارنامه مالیاتی پر نکرده‌اند هم از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند و در واقع این امکان بسیار خوبی است برای فعالیت کسب‌وکارهای که می‌خواهند در سکوهای داخلی فعالیت کنند.

او همچنین توضیح داد: یکی از مشکلات مهاجرت کسب‌وکارهای اینترنتی از سکوهای خارجی به داخلی این موضوع بود که کسب‌وکارها در آنجا مالیاتی پرداخت نمی‌کردند و همین که به پلتفرم‌های داخلی می‌آمدند، باید مالیات پرداخت می‌کردند. حالا دولت این تسهیل و معافیت مالیاتی را برای کسب‌وکارها فراهم کرده است. تاکید می‌کنم حتی برای کسانی که اظهارنامه مالیاتی، شناسه مالیاتی دارند یا در کنار کسب‌وکار فیزیکی، کسب‌وکار مجازی هم دارند امروز مصوب شد که در صورتی که صورت‌های مالی‌شان را در این دو حالت یعنی کسب‌وکارهای برخط و غیر برخط جدا کنند، آن بخش از فعالیتشان که در سکوهای اینترنتی خریدوفروش داخلی انجام می‌شود، هم مشمول معافیت مالیاتی خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.