آغاز دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها از فردا 4 تیر

با بخش‌نامه بانک مرکزی، از فردا ۴ تیر ماه ۱۴۰۲، تمامی دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (به جز نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها) و درگاه‌‌های پرداخت اینترنتی ملزم به پرداخت کارمزد خواهند بود.

فاواپرس: طرح کارمزد تراکنش خرید کارتی که پیش از این قرار بود در هفته پایانی خرداد ماه اجرایی شود، بناست از فردا یکشنبه 4 تیرماه آغاز شود.

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها از فردا اجرایی می‌شود؟ گفت: طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این طرح از فردا اجرایی می‌شود.

طبق تاکید بانک مرکزی، تا اطلاع ثانوی پذیرندگان صنف نانوایی و سوپرمارکت از پرداخت کارمزد مستثنی شده‌ و سهم این صنوف همچنان توسط بانک پذیرنده پرداخت خواهد شد.

گفتنی است بر اساس دستورالعمل جدید، کارمزد قابل اخذ از دارنده کارت صفر است.

در مدل جدید کارمزد تراکنش خرید، همه ذی‌نفعان یک تراکنش از جمله بانک صادرکننده کارت بانک پذیرنده (حساب پشت کارتخوان)، پذیرنده تراکنش (فروشگاه) کارمزد پرداخت می‌کنند.

براساس نظام کارمزدی جدید در شبکه پرداخت کشور، دارندگان دستگاه‌های کارتخوان به ازای هر تراکنش خرید از 1200 ریال تا حداکثر سقف تعیین شده بسته به مبلغ تراکنش، کارمزد پرداخت می‌کنند.

کف این کارمزد تا تراکنش‌های 6 میلیون ریال 1200 ریال و برای تراکنش‌های بالاتر به صورت پلکانی تا سقف تعیین شده خواهد بود.

با توجه به اصلاحات انجام‌ شده همچنان شبکه بانکی و بانک پذیرنده، بالاترین سهم را در پرداخت کارمزد تراکنش‌های خرید کارتی برعهده دارد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.