ثبت دو رکورد مثبت از بیت کوین در یک روز

بیت کوین بعد خرداد پارسال به محدوده ۳۱ هزار دلار قدم گذاشت و بعد اردیبهشت ۱۴۰۰ تسلط آن به کل بازار به‌بیش از ۵۰ درصد رسید

فاواپرس: بیت کوین در یک روز موفق به ثبت دو رکورد همزمان شد. رهبر بازار ارز دیجیتال در شبانه‌روز اخیر توانسته بعد از خرداد پارسال برای اولین در محدوده ۳۱ هزار دلار آفتابی شود و به‌بالاترین سطح سالانه خودش برسد. همزمان حجم معاملات آن به‌حدود ۶۰۰ میلیارد دلار نزدیک شد که چیزی معادل ۵۰ درصد از کل ارزش فعلی بازار است و از این نظر، بیت کوین در بهترین فرم از اردیبهشت ۱۴۰۰ قرار گرفته.

البته بیت کوین در ۲۴ ساعت قبلی بازدهی منفی سه درصدی را تجربه کرده است، ارزش اتریوم ۱.۵ درصد ارتقا پیدا کرده و دوج کوین با ثبت بازدهی ۴.۵ درصد بهترین عملکرد روزانه را بین معروف‌ترین آلت‌کوین‌های بازار تجربه کرده است.

قیمت بیت کوین؛ ۳۰ هزار و ۳۸۰ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت کوین صبح امروز شنبه ۱۰ تیر به ۳۰ هزار و ۳۸۰ دلار یعنی یک میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان رسید و نسبت به صبح جمعه که رهبر بازار ۳۱ هزار و ۲۱۰ دلار ارزش داشت، شاهد بازدهی تقریبا منفی سه درصدی آن هستیم. ناگفته نماند سطح ۳۱ هزار دلاری بیت کوین در معاملات روز جمعه، بالاترین ارزش آن در یک سال گذشته است و از پانزدهم خرداد پارسال بی‌سابقه بوده است.

بیت کوین همزمان با رسیدن به محدوده ۳۱ هزار دلار، تسلطش را به کل معاملات بازار به حدود ۵۰ درصد رساند که بهترین وضعیت آن از اردیبهشت ۱۴۰۰ محسوب می‌شود.

رهبر بازار ارز دیجیتال باوجود بازدهی منفی سه درصدی نسبت به دیروز، درقیاس با دوهفته قبل رشد قیمت ۱۵ درصدی را تجربه می‌کند و ارزش آن درقیاس با شش‌ماه قبل و یک سال قبل به‌ترتیب ۸۲ و ۵۶ درصد ارتقا پیدا کرده است.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۹۱۵ دلار

نمودار اتریوم بازدهی روزانه مثبت ۱.۵ درصد را نشان می‌دهد. قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز شنبه ۱۰ تیر درحالی هزار و ۹۱۵ دلار یعنی ۹۵ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان به‌ثبت رسید که صبح جمعه هر واحد اتریوم هزار و ۸۹۰ دلار معامله می‌شد.

قیمت اتریوم به‌این ترتیب در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ دلار ارتقا پیدا کرده و با احتساب رشد ۱.۵ درصدی آن در این مدت، بازدهی ماهانه، شش‌ماهه و یکساله آن به‌ترتیب مثبت سه درصد، مثبت پنج درصد و مثبت ۸۲ درصد تخمین زده می‌شود.

قیمت اتریوم البته نسبت به قله تاریخی خودش چیزی نزدیک ۶۰ درصد ریزش داشته است. آبان ۱۴۰۰ بود که همزمان با رکوردشکنی تاریخی بیت کوین و رسیدن به قله ۶۸ هزار دلار، اتریوم هم برای اولین بار تا محدوده چهار هزار و ۸۵۰ دلار پیشروی کرد که خب البته الان درمقایسه با آن روز‌ها قیمت اتریوم چیزی نزدیک دو هزار و ۹۳۵ دلار تنزل پیدا کرده است.

اتریوم با نماد ETH و سهم تقریبا ۱۸.۵ درصدی از بازار، بعد بیت کوین دومین ارز دیجیتال مهم دنیاست. کل حجم معاملات اتریوم حول‌وحوش ۲۲۷ میلیارد دلار است و فقط در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک هفت میلیارد دلار بابت خریدوفروش‌های اتریوم بین تریدر‌های دنیا ردوبدل شده است.

قیمت انواع ارز دیجیتال

قیمت کاردانو شبانه‌روز اخیر یک درصد کاهش پیدا کرده، ارزش شیبا تقریبا ثابت مانده و دوج کوین با بازدهی مثبت ۴.۵ درصد بهترین عملکرد روزانه را بین انواع ارز دیجیتال داشته است.

قیمت کاردانو یا همان ADA صبح امروز شنبه ۱۰ تیر ۰.۲۸۴ دلار یعنی ۱۴ هزار و ۱۸۰ تومان به‌ثبت رسید درحالی که صبح جمعه این ارز دیجیتال را ۰.۲۸۵ دلار معامله می‌کردند. ADA از نظر تسلط به بازار جایگاه هفتم را دراختیار دارد و چیزی نزدیک ۱۰ میلیارد دلار به کاردانو تبدیل شده است.

دوج کوین که از حیث تسلط به بازار پشت سر کاردانو قرار دارد و در جایگاه هشتم ایستاده، روز گذشته را با ثبت بازدهی ۴.۵ درصد پشت سر گذاشته است. چون قیمت دوج کوین در شبانه‌روز اخیر از ۰.۰۶۵ دلار به ۰.۰۶۸ دلار (سه هزار و ۴۱۰ تومان) رسیده است.

قیمت ترون یا همان TRX با رشد یک درصدی از ۰.۰۷۵ دلار به ۰.۰۷۶ دلار (سه هزار و ۸۰۰ تومان) رسید تا شاهد بازدهی مثبت یک درصدی آن باشیم. ترون درحال حاضر به حدود نیم درصد از سهم بازار تسلط دارد و به‌این ترتیب یازدهمین ارز دیجیتال مهم دنیاست. شیبا اما امروز ۰.۰۰۰۰۰۷ دلار ارزش داشت و دیروز با همین قیمت معامله می‌شد تا بازدهی این یکی را صفر درصد لحاظ کنیم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.