به استقامت و ماندن در مسیر درست اصرار داریم

علیرضا کشاورز، دبیر سازمان نصر تهران بیانیه این سازمان به مناسبت روز فناوری اطلاعات را قرائت کرد.

علیرضا کشاورز، دبیر سازمان نصر تهران بیانیه این سازمان به مناسبت روز فناوری اطلاعات را قرائت کرد. در این بیانیه با اشاره به اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران همچنان تلاش می‌کند که پاسدار حقوق کسب‌وکارها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات ایران باشد، آمده است: فناوری اطلاعات در دنیا و ایران امروز به زیرساخت توسعه تبدیل شده و باید این زیرساخت و اعتباربخشی به آن گسترش پیدا کند.

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان نصر تهران، در ابتدای این بیانیه با عنوان روزگار عجیبی است! آمده است: از سال گذشته تاکنون، تابه‌امروز و اینجا که در کنار هم ایستاده‌ایم، با دور تند نگاهی به ۱۲ ماه گذشته بیندازید. از روز فناوری سال ۱۴۰۱ و آرزوهایی که نازنین دانشور در بیانیه‌ پایانی‌ نصر گفت تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ در برج میلاد تهران، ماسک‌ها برداشته شده‌اند! دوباره چهره‌های هم را بدون فیلتر می‌بینیم؛ بحران سلامت عمومی را پشت سر گذاشته‌ایم. سال پیش همین موقع فکر می‌کردیم از یک بحران بزرگ خارج شده‌ایم. فکر می‌کردیم با تجربه موفق استفاده از فناوری در زندگی روزمره که باعث و بانی‌اش ویروس کرونا بود، زمانش رسیده که همسو با سلیقه و نیاز مردم طرحی نو دراندازیم، سریع‌تر قدم برداریم و به آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد، نزدیک‌تر شویم.

در ادامه این بیانیه ذکر شده که از سال پیش تاکنون، اتفاق‌های زیادی افتاده و بحران‌های بزرگی را دیده‌ایم؛ همه با هم نداشتن اینترنت را تجربه کرده‌ایم. تورم و سرگشتگی اقتصادی را چشیده‌ایم، اما حالا کمی تُنُک‌تر اینجاییم و دوستانی تصمیم به رفتن و دوستانی دیگر، تصمیم به سکوت گرفتند. عده‌ای آگاهانه از حوزه فناوری خارج شده‌اند، کنجی نشسته‌اند و حتی اخبار را هم دنبال نمی‌کنند. عده‌ای دیگر، سقف آرزوهایشان را کوتاه کردند. بعضی‌ها قهرند و نیامده‌اند، برخی دیگر نیز انگیزه‌اش را نداشته‌اند، نیامده‌اند. گروهی پشت درهای بسته مانده‌اند و گروهی هم اینترنت‌شان یاری نکرده، کُند و تند شده، پیچیدگی آزارشان داده و نیامده‌اند.

در بخش دیگری از بیانیه سازمان نصر تهران با اشاره به اینکه روزگار عجیبی است، گفته شده است: ما همچنان امیدواریم؛ ما و شمایی که امروز اینجا حضور دارید. شمایی که می‌دانستید در راهی پر از نقاط مبهم، پیچ‌های ناگهانی، کارشکنی و نادانستگی قدم گذاشته‌اید و ممکن است در مسیر این راه عجیب، گاهی اوقات رمق‌مان ازدست‌رفته باشد، اما مصمم ایستاده‌ایم که ادامه بدهیم و اکنون در ادامه یک سال سخت اینجا هستیم.

علیرضا کشاورز، دبیر سازمان نصر تهران ضمن بیان اینکه امروز فعالان حوزه فناوری ایران برای دومین‌بار دور هم جمع شده‌اند تا چهره‌به‌چهره از دستاوردهای یک سال گذشته بگویند، در ادامه بیانیه نصر این‌گونه اعلام می‌کند که فعالان فناوری اطلاعات برای معرفی کسب‌وکارهایشان، مشاهده هم‌صنفی‌ها و موفقیت‌هایشان و آگاهی از اخبار جدید دنیای فناوری کنار یکدیگر جمع شده‌ایم تا نگاه‌مان را به آینده بدوزیم و از پیشرفت سریع هر آنچه برچسب فناوری دارد، بگوییم و موج فناوری‌های جدیدی را که به سمت‌مان سرازیر خواهد شد، بررسی کنیم.

همچنین، در ادامه این بیانیه آمده: در روزگاری که فعالیت صنفی برای بسیاری از افراد بی‌معنا شده و شرایط اقتصادی نشانه‌ای است برای اینکه خیلی‌ها بیش از این جلوتر نروند و جان مضاعفی از خود هزینه نکنند، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران همچنان تلاش می‌کند به ‌دور از هیاهوهای مرسوم و طبق آنچه برایش به‌عنوان وظیفه ترسیم شده، پاسدار حقوق کسب‌وکارها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات ایران باشد. اوضاع اینترنت هرچه باشد، محدودیت‌ها هرچقدر هم که بیشتر شده باشد، قوانین هر چقدر هم که همچنان دست‌وپاگیر باشند؛ امروز اقتصاد دیجیتال، کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و تیم‌های جوان فعال در اقتصاد نوآوری ایران به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با مفهوم بازار و صنعت فناوری اطلاعات مرتبط هستند.

علاوه بر این، در بخش دیگری از بیانیه نصر تهران با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات در دنیا و ایران امروز به زیرساخت توسعه تبدیل شده و باید این زیرساخت و اعتباربخشی به آن گسترش پیدا کند، ذکر شده است: متأسفانه تعارضات در باورها و سلایق چه در امسال و چه در سال‌های قبل، مانع از آن شده که بتوانیم با اثربخشی حداکثری فعالیت کنیم، اما در این زمینه، چاره‌ای جز گفت‌وگو برایمان باقی نمانده است.

دبیر سازمان نصر تهران با اشاره به بیانیه پایانی رویداد روز فناوری اطلاعات در سال گذشته، ادامه بیانیه را این‌گونه قرائت می‌کند که در بیانیه سال گذشته گفتیم که ما به استقامت، به انتخاب و اصرار به مسیر درست ناگزیر هستیم، اما امسال می‌خواهیم این جمله را کمی تغییر بدهیم و بگوییم که ما به استقامت و ماندن در مسیر درست اصرار داریم. ما اینجا مانده‌ایم تا راهی را که می‌دانیم به سمت روشنی است، برای جوانانی که هنوز امید به بهبود دارند، هموار نگه داریم.

در پایان این بیانیه بیان شده که امانت حمایت از صنف فناوری اطلاعات همچنان در دستان سازمان نصر تهران است و خوشبختانه ما آدم‌های عجیب امیدوار همچنان فراوانیم. در ادامه شعری از مولانا نوبت کهنه‌فروشان درگذشت، نوفروشانیم و این بازار ماست آمده است، اما علیرضا کشاورز ادامه می‌دهد که شاید تعریف درست‌تری باشد که در این روزگار عجیب، بیت دیگر این غزل را هم به آن اضافه کنیم و بگوییم که عقل اگر سلطان این اقلیم شد، همچو دزد آویخته بر دار ماست.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.