مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ:

بسیاری از سازمان‌ها آمادگی قدم نهادن در عرصه تحول دیجیتال را ندارند

مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ با تاکید بر اینکه تحول دیجیتالی یک نسخه آماده نیست که در سازمان‌ها اجرایی شود، گفت: بسیاری از سازمان‌ها آمادگی قدم نهادن در عرصه تحول دیجیتال را ندارند و نیازمند تغییر فرهنگ، آموزش تیم‌ها و نیروی انسانی خود هستند.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال با حضور دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، دکتر شهاب جوانمردی مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ و مدیرانی از گروه مالی پاسارگاد، بعدازظهر چهارشنبه ۲۱ تیرماه جاری توسط انجمن مدیریت ایران در دانشگاه خاتم برگزار شد.

در روز نخست این کنفرانس دو روزه که با رویکرد رهبری و مدیریت زیست‌بوم دیجیتال برگزار شد، دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد درباره نقش رهبران در حکمرانی تحول دیجیتال سخن گفت و دکتر شهاب جوانمردی مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ یک راهنمای عملیاتی برای تحول دیجیتال ارائه کرد.

مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ با ترسیم راهنمای عملیاتی برای تحول دیجیتالی در سازمان‌ها، به ضرورت تحول دیجیتال در سازمان‌ها پرداخت و گفت:‌ به صورت مکرر دیده می‌شود که افراد به دنبال یک نسخه آماده برای رقم‌خوردن تحول دیجیتال در سازمانشان هستند اما این روش مناسب و کاربردی نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید به یک فهم و ادبیات مشترک برای تغییر در یک سازمان رسید، گفت: موضوع مورد توجه این است که تحول دیجیتال در صنایع مختلف باید به صورت متفاوتی دنبال شود و نمی‌توان برای همه سازمان‌ها یک نسخه واحد تجویز کرد.

دکتر جوانمردی تحول دیجیتال را سیم‌کشی مجدد یک سازمان برای رسیدن به یک هدف مشخص تعبیر کرد و ادامه داد: تحول دیجیتالی یک مد و ترند نیست و باید برای تحقق آن، یک سازمان به یک باور جمعی برسد.

وی ستون‌های ۶گانه تحول دیجیتال را شامل تجربه، تغییر، افراد، نوآوری، رهبری و فرهنگسازی برشمرد و گفت:‌ بسیاری از سازمان‌ها با بحران بلوغ فناورانه مواجه هستند و سهم‌شان را از موضوع دیجیتالی‌شدن به موضوع فناوری تقلیل می‌دهند. این درحالی است که کل فرآیند کسب‌وکار و تمام اجزای آن در این دیجیتالی‌شدن و تحول نقش دارد.

مدیرعامل فناپ تاکید کرد: بسیاری از سازمان‌ها آمادگی قدم‌نهادن در عرصه تحول دیجیتال را ندارند و نیازمند تغییر فرهنگ، آموزش تیم‌ها و نیروی انسانی خود هستند. در این زمینه دانشگاه‌ها می‌توانند به کمک آموزش نیروی انسانی سازمان‌ها بیایند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.