وزیر نفت:‌

سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار دولت است

وزیر نفت اعلام کرد تخصیص سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنت در دستور کار دولت است.

فاواپرس: رانندگان فعال تاکسی‌های اینترنتی تاکنون از سوی دولت سهمیه بنزین دریافت می‌کردند. به گونه‌ای که به گفته اسنپ، این شرکت فقط اسامی رانندگان واجد شرایط دریافت سهمیه سوخت و میزان پیمایش ماهانه آنها را در اختیار نهادهای دولتی قرار می‌داد. اما در ماه‌های اخیر بسیاری از این رانندگان اعلام کرده بودند سهمیه خود را دریافت نکرده‌اند. امروز (۴ مرداد) جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت، اعلام کرد اختصاص بنزین به تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار دولت است. او درباره زمان اختصاص بنزین صحبتی نکرد.

دریافت نکردن این سهمیه باعث اعتراض و گلایه بسیاری از رانندگان و حتی مسافران شده بود چراکه تعدادی از رانندگان این موضوع را توجیهی برای استفاده نکردن از کولر قلمداد می‌کردند.

تخصیص این سهمیه برای رانندگان اسنپ به این شکل بود که این رانندگان به ازای هر لیتر بنزینی که در سفر با اسنپ مصرف می‌کنند، ۱۵۰۰ تومان (مابه‌التفاوت قیمت بنزین آزاد با قیمت بنزین پایه) اعتبار سهمیه بنزین دریافت می‌کنند. با این حال فقط رانندگانی مشمول تخصیص این اعتبار می‌شوند که بخش اطلاعات کاربری خود را در اپلیکیشن اسنپ کامل کرده و حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ماه پیمایش داشته باشند. همین شرایط برای رانندگان مشمول تخصیص سهمیه بنزین نیز در تپسی برقرار است.

برای رانندگان تپسی نیز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، ۵.۲۵ لیتر سهمیه برای خودروهای بنزینی تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه و ۵.۲۵ لیتر برای خودروهای دوگانه‌سوز (یا خودروهایی که امکان دوگانه‌سوز شدن دارند) تا سقف ۱۸۰ لیتر در ماه واریز خواهد شد.

مشاهده اعتبار سهمیه سوخت برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در سامانه سماس امکان‌پذیر است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.