وزیر ارتباطات:

رصد محتوای غیرمجاز در تمامی پیام‌رسان‌های خارجی صورت می‌گیرد

وزیر ارتباطات تأکید کرد حفظ حریم خصوصی مردم خط قرمز وزارت ارتباطات و رصد محتوای غیرمجاز در تمامی پیام‌رسان‌های خارجی توسط نیروی انسانی نیز صورت می‌گیرد.

فاواپرس: وزیر ارتباطات مدعی است تمامی پیام‌رسان‌های بین‌المللی هم با هوش مصنوعی و هم با نیروی انسانی به گزارش‌های کاربران رسیدگی می‌کنند. این سخنان را زارع‌پور در واکنش به حاشیه اخیر پیام‌رسان بله مطرح کرد.

« عیسی زارع‌پور» در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره عکس منتشرشده از دسترسی پیام‌رسان بله به محتواهای کاربران گفت: «حفظ امنیت کاربران و حریم خصوصی آن‌ها خط قرمز ما در وزارت ارتباطات است. آن عکس هم خودشان (پیام‌رسان بله) توضیح دادند و بررسی ما هم همین بود که برای رسیدگی به گزارش‌های مردمی بوده است.»

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در پیام‌رسان‌های بین‌المللی هم کاربران می‌توانند محتواهای غیرمجاز در گروه‌ها و کانال‌ها را گزارش دهند، مدعی است که بخشی از رسیدگی به این گزارش‌ها توسط نیروی انسانی انجام می‌شود.

به گفته وی، این پلتفرم‌ها یک مکانیزم رسیدگی دارند که هم هوش مصنوعی و هم نیروی‌های انسانی به این گزارش‌ها رسیدگی می‌کنند: «به‌هیچ‌وجه هویت افراد در این بررسی‌ها در اختیار چه ماشین، چه انسان قرار نمی‌گیرد.»

وزیر ارتباطات این موضوع را که چت‌ها و گفت‌وگوهای کاربران در پیام‌رسان‌های داخلی تحت نظر هستند، رد کرد: «حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران، خط قرمز ماست.»

در ابتدای هفته تصویری در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که منتشرکننده آن مدعی بود این تصویری از صفحه مانیتور یکی از کارمندان پیام‌رسان «بله» است که به پیام‌های ردوبدل‌شده میان کاربران این پلتفرم دسترسی دارد.

فاواپرس / بیانیه بله درباره نشت اطلاعات محتوای چت‌ها

پیام‌رسان بله با انتشار بیانیه‌ای که فقط در صفحه توییتری این پلتفرم منتشر شده است، تصویر را تأیید و اعلام کرد این تصویر مربوط به سیستم مانیتورینگ این پیام‌رسان است.

به گفته زارع‌پور، این موضوع به سازمان فناوری اطلاعات ارجاع داده شد. در همین راستا، جلسه‌ای با مدیران پیام‌رسان بله برگزار شد و آن‌ها مستنداتی را ارائه کردند. درنتیجه سازمان فناوری اطلاعات شب گذشته اعلام کرد بررسی بخش‌های مختلف این پیام‌رسان نشان داده است که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربر را ندارد.

در بیانیه این سازمان درباره اتفاق پیش‌آمده درباره بله آمده است: «محتوای عمومی مورد اشاره در این سامانه با هدف شناسایی و حذف محتویات کلاهبرداری مانند فیشینگ و لینک‌های مضر و محتواهای غیراخلاقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

 

 

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.