معرفی یک کتاب: پول دیجیتال در بازارهاى نوظهور و اقتصادهاى در حال توسعه

کتاب پول دیجیتال در بازارهاى نوظهور و اقتصادهاى در حال توسعه از مجموعه کتاب‌های فناوری‌های مالی از پنجره عصر امین کارآفرین منتشر شد.

کتاب پول دیجیتال در بازارهاى نوظهور و اقتصادهاى در حال توسعه از مجموعه کتاب‌های فناوری‌های مالی از پنجره عصر امین کارآفرین منتشر شد.

در ادامه ایفای نقش شرکت عصر امین کارآفرین در توسعه زیست‌بوم علمی فین‌تک، این شركت در سال ۱۴۰۲ اقدام به ترجمه و انتشار مجموعه‌ای هفت جلدی تحت عنوان «فناوری‌های مالی از پنجره عصر امین كارآفرین» كرده است.

این مجموعه گزیده‌ای از برترین تالیفات بانک جهانی در سال‌های اخیر و نگاهی جامع و آماری درخصوص فناوری‌های مالی و چالش‌های پیرامون این صنعت در سطح جهان است. این مجموعه با مقدمه‌ای از اساتید و فعالان مطرح در صنعت مالی و فناوری كشور و با حمایت شركت عصرامین كارآفرین توسط انتشارات «به‌پویش» چاپ و منتشر شده است.

فاواپرس / معرفی یک کتاب: پول دیجیتال در بازارهاى نوظهور و اقتصادهاى در حال توسعهکتاب پول دیجیتال در بازارهاى نوظهور و اقتصادهاى در حال توسعه

در کنار تمامی مزایای پول‌های دیجیتال، چالش‌های زیادی نیز مطرح می‌گردد. این چالش‌ها اغلب تبادلات پولی و بانکی کشورها که معمولا از کریدورهای مشخص و متعارف و با انواع نظارت‌ها و کنترل‌های دقیق و شفاف صورت می گرفته را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با تمام این تفاسیر بسیاری از بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف از جمله کشور ایران در مسیر دیجیتالی کردن پول فیزیکی گام برداشته‌اند که به خودی خود با موانع متعدد و جدی از قبیل سیاست‌های کلان پولی، محدودیت‌ در روش‌های نظارتی و کنترلی، فقدان دستورالعمل‌ها و فرآیندهای لازم و حفظ امنیت دارایی‌های دیجیتال روبرو هستند.

کتاب پول دیجیتال در بازارهاى نوظهور و اقتصادهاى در حال توسعه به معرفی انواع پول‌های دیجیتال می‌پردازد و نقش ارزهای دیجیتال در اصلاح نظام مالی را تشریح می‌نماید و آینده بازارهای مالی را که به سمت ارزهای دیجیتال حرکت می‌کنند را بررسی می‌نماید.

«کتاب پول دیجیتال در بازارهاى نوظهور و اقتصادهاى در حال توسعه» توسط بانک جهانی تدوین شده و توسط مهدی آخوندی به فارسی ترجمه شده و با مقدمه‌ای از دكتر شهاب جوانمردی مدیرعامل شركت فناپ توسط انتشارات به پویش منتشر شده است.

 

کتاب پول دیجیتال در بازارهاى نوظهور و اقتصادهاى در حال توسعه

کتاب پول دیجیتال در بازارهاى نوظهور و اقتصادهاى در حال توسعه از مجموعه کتاب‌های فناوری‌های مالی از پنجره عصر امین کارآفرین منتشر شد.

URL: https://karafarinam.ir

نویسنده: بانک جهانی

امتیازدهی ویرایشگر:
5

Pros

  • در کنار تمامی مزایای پول‌های دیجیتال، چالش‌های زیادی نیز مطرح می‌گردد. این چالش‌ها اغلب تبادلات پولی و بانکی کشورها که معمولا از کریدورهای مشخص و متعارف و با انواع نظارت‌ها و کنترل‌های دقیق و شفاف صورت می گرفته را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با تمام این تفاسیر بسیاری از بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف از جمله کشور ایران در مسیر دیجیتالی کردن پول فیزیکی گام برداشته‌اند که به خودی خود با موانع متعدد و جدی از قبیل سیاست‌های کلان پولی، محدودیت‌ در روش‌های نظارتی و کنترلی، فقدان دستورالعمل‌ها و فرآیندهای لازم و حفظ امنیت دارایی‌های دیجیتال روبرو هستند.

Cons

  • پدید آورنده: بانک جهانی
  • عنوان انگلیسی كتاب: What Does Digital Money Mean for Emerging Market and Developing Economies
  • مترجم: مهدی آخوندی
  • با مقدمه‌ای از: دكتر شهاب جوانمردی مدیرعامل شركت فناپ

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.