حال خواننده زن معروف وخیم است

بیماری سلین دیون، خواننده معروف خارجی وخیم گزارش شده است. وی با خواندن تیتراژ فیلم سینمایی تایتانیک معروف شد.

فاواپرس: پس از اعلام خود سلین دیون، اعضای خانواده وی از دست رفتن سلامتی و وخامت حال سلین دیون اطلاع دادند که نگرانی بیشتر هواداران این خواننده مشهور را برانگیخت. 

فاواپرس / حال سلین دیون وخیم شده است

خواهر سلین دیون، ستاره کانادایی دنیای موسیقی، روز گذشته درباره تحولات وضعیت سلامتی سلین صحبت کرد و نگرانی بیشتر هواداران این خواننده مشهور را برانگیخت. کلودت دیون خواهر سلین، با اشاره به بیماری غیرقابل درمان خواهرش که هواداران او را شوکه کرده، گفت که پزشکان هنوز در تلاش برای یافتن درمان مناسب برای بیماری او، سندرم فرد سفت هستند.

کلودت دیون توضیح داد که علیرغم پیگیری وضعیت سلامتی دیون با متخصصان ارشد این حوزه، او شاهد پیشرفتی نبوده و هنوز به مرحله بهبودی نرسیده و ما نمی‌توانیم درمانی برای وضعیت او پیدا کنیم و تنها راه فعلا امیدواری است. کلودت تایید کرد که لغو تور جهانی کنسرت‌های سلین دیون پس از تشخیص بیماری عجیب او، اقدامی ضروری برای تسریع بهبودیش بود: من فکر می‌کنم او نیاز به استراحت دارد، او همیشه سعی می‌کند بهترین باشد.

در برخی مواقع قلب و بدن شما سعی می‌کنند چیزی به شما بگویند. مهم است که به آن‌ها گوش دهید. اما سلین الان به سختی می‌تواند بدن خود را حرکت دهد. سندرم فرد سفت یک اختلال عصبی پیشرونده و نادر است که می‌تواند باعث سفتی عضلات بدن، بازوها و پاها شود و از هر یک میلیون انسان، یک نفر را تحت تاثیر قرار دهد. افراد مبتلا به سندرم فرد سفت ممکن است نتوانند راه بروند یا حرکت کنند یا از ترک خانه بترسند زیرا سر و صدای خیابان می‌تواند باعث تشنج آنها شود.

فاواپرس / ابتلای سلین دیون به یک بیماری عصبی نادر و لاعلاج که قدرت خوانندگی را از او گرفته است

سلین دیون، خواننده خاطره‌انگیز ایرانی‌ها، حنجره خود را از دست داده است

خواهر بزرگ سلین‌ دیون، خوانده ۵۵ ساله که سال گذشته اعلام کرد به سندروم Stiff person دچار‌شده، در مصاحبه ی جدید گفت:

متاسفانه بر خلاف تلاش های بسیار بیماری سلین بدتر شده و بهبودی حاصل نشده، سلین با بهترین پزشکان و محققان در زمینه ی این بیماری در ارتباط است ولی دارو‌های ان تاثیری زیادی رویش نداشته است.

فاواپرس / حال سلین دیون وخیم شده است

او در ادامه گفت:

سلین به خودش حسابی سخت می‌گیرد ، همه چیز باید عالی و بی نقص باشد من به او گفتم باید کمی استراحت کند ، ارامش بگیرد و با بدنش مدارا کند این یک پیام‌از بدنش به اوست!

همچنین گفت خواهر‌کوچکشان لیندا با سلین زندگی و‌ از او‌ مراقبت می‌کند. گفته شده سلین در سال ۲۰۱۶ بعد از مرگ‌ناگهانی همسرش،رنه انگلیل٬ بعد از بیش از ۲۰ سال زندگی مشترک‌ضربه ی بزرگی خورد‌و‌این شروع بیماریش بود.

در این سندروم که از بین ۱ میلیون نفر یک نفر‌ را درگیر می‌کند عضلات دچار انقباضات ناگهانی و عمدتا دردناک‌می‌شوند در کنار ان قدرت تکلم کاسته شده و دو بینی نیز ایجاد می شود.

سندرم شخص سفت چیست؟

سلین دیون در ویدیویی که به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی در حساب اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت، گفت که به سندرم شخص سفت (Stiff-person syndrome) که باعث اسپاسم شده و بر توانایی او در راه رفتن و آواز خواندن تأثیر می‌گذارد، مبتلا است. 

دیون گفت: هرچه بیشتر درباره این شرایط نادر می‌آموزم، بیشتر می‌فهمم دلیل اسپاسم‌هایی که داشتم چه بوده است. متاسفانه این اسپاسم‌ها همه جنبه‌های زندگی من را تحت تاثیر قرار داده است. بعضی وقت‌ها در راه رفتن من اختلال ایجاد می‌کند و نمی‌گذارد آن‌طور که باید از تارهای صوتی‌ام برای خواندن استفاده کنم.

دیون با بیان اینکه دلش برای حضور در صحنه، دیدن طرفدارانش و آواز خواندن تنگ خواهد شد، گفت: دلتنگ شما هستم. دلتنگ دیدار شما و روی صحنه رفتن و برای شما اجرا کردن هستم. من همیشه در اجراهایم با تمام وجود ظاهر می‌شدم اما شرایطم اکنون نمی‌گذارد این کار را بکنم. امیدوارم که در مسیر بهبود باشم. تمام تمرکز من روی همین است.

سلین از لغو بسیاری از کنسرت‌های تور اروپایی خود خبر داد.

کنسرت‌های بهار 2023 سلین دیون برای سال 2024 مجددا برنامه‌ریزی و 8 اجرای تابستانی او نیز لغو خواهند شد.

فاواپرس / ابتلای سلین دیون به یک بیماری عصبی نادر و لاعلاج که قدرت خوانندگی را از او گرفته است

دیون که دارای 5 جایزه گرمی و 2 جایزه اسکار است، آهنگ‌های به یاد ماندنی “I’m Alive” و “My Heart Will Go On” پرفروش ترین آثار هنرمند زن در تمام دوران است.

سندرم شخص سفت (SPS) یک اختلال عصبی و خودایمنی پیش‌رونده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علائم آن شامل سفتی یا اسپاسم عضلانی است که می‌تواند یک ناحیه یا کل بدن را تحت تاثیر قرار داده و به بزرگ شدن ماهیچه ها و مشکل در راه رفتن یا حرکت کردن بیانجامد.

علت دقیق این بیماری مشخص نیست و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. این سندرم به خودی خود کشنده نیست اما می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی بیمار تاثیر بگذارد.

هر فردی در هر سنی می‌تواند به این عارضه مبتلا شود، اما در سنین میانی بزرگسالی، بین ۳۰ تا ۶۰ سال، معمول‌تر است و می‌تواند با رویدادهای بسیار استرس‌زا همراه باشد. این بیماری مانند بسیاری دیگر از بیماری های ایمنی، در زنان شایع تر از مردان است.

علایم سندرم شخص سفت چیست؟

سندرم stiff person اغلب با سفتی در بالاتنه و شکم شروع می‌شود که سپس می‌تواند به پاها، بازوها و صورت گسترش یابد. در ابتدا، این کاهش تحرک ممکن است کم اتفاق بیفتد، اما با گذشت زمان می‌تواند ثابت شده و باعث شود افراد کمی خمیده راه بروند یا به طور کلی توانایی راه رفتن را از دست بدهند. افراد مبتلا همچنین ممکن است دچار اسپاسم عضلانی دردناک یا درد مداوم شوند.

طول مدت اسپاسم ها می‌تواند از چند ثانیه تا چند ساعت و گاه آنقدر شدید باشد که استخوان ها را بشکند یا باعث زمین خوردن بیمار شود. اسپاسم عضلانی می‌تواند توسط عوامل محیطی مختلف مانند صداهای بلند، سرما و استرس عاطفی ایجاد شود. وجود درد مزمن می‌تواند برخی از بیماران را به اضطراب، افسردگی و فوبیای بیرون رفتن یا انجام فعالیت‌های جدید سوق دهد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.