زبان پایتون به برنامه اکسل اضافه شد

مایکروسافت رسما از اضافه شدن زبان برنامه‌نویسی پایتون به برنامه اکسل خبر داد و اعلام کرد این قابلیت، به کاربران اجازه می‌دهد تا از این زبان برنامه‌نویسی برای بررسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها در این نرم‌افزار آفیس استفاده کنند.

فاواپرس: بنابر گزارش تک‌کرانچ، این قابلیت فعلا به صورت پیش‌نمایش عمومی‌در دسترس کاربران مایکروسافت ۳۶۵ اینسایدرز قرار گرفته و به گفته مایکروسافت، در مرحله نخست فقط در نسخه دسکتاپ اکسل قابل استفاده خواهد بود.

این شرکت همچنین اعلام کرد که محاسبات پایتون نیز مایکروسافت کلاد اجرا خواهد شد. استنف کینسترند، از مدیران ارشد مایکروسافت می‌گوید: از این پس کاربران می‌توانند با استفاده از پایتون در نوار اکسل، آنالیزهای پیشرفته داده‌ها را در این نرم‌افزار انجام دهند.

وی افزود: برای استفاده از این قابلیت، نیازی به نصب و یا راه‌اندازی برنامه خاصی نیست و کاربران می‌توانند با استفاده از رابط‌های داخلی اکسل و Power Query، داده‌ها را به پایتون در محیط اکسل وارد کنند.  

مایکروسافت برای اضافه کردن این قابلیت، با شرکت Anaconda که در زمینه علم داده فعالیت دارد، وارد همکاری شد. این شرکت از Anaconda Python برای اضافه کردن کتابخانه‌های محبوب پایتون از جمله Matplotlib و Seaborn به اکسل استفاده کرده است.  

افرادی که تمایل به تست این قابلیت دارند، می‌بایست در ابتدا به برنامه مایکروسافت ۳۶۵ اینسایدر اضافه شوند و کانال بتا را برای دریافت آخرین نسخه‌های اکسل انتخاب کنند. در گام بعد باید Insert Python را در نوار Formulas انتخاب کنند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.