امکان خرید از فروشگاه‌های آنلاین با کالابرگ الکترونیکی

امکان استفاده از کالابرگ الکترونیکی برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین به‌زودی برای پنج‌ دهک اول درآمدی فراهم می‌شود. ۱۱ قلم از کالاهای اساسی جزو این طرح هستند.

بر اساس اعلام دولت، پنج دهک اول درآمدی اگر به جای استفاده از یارانه نقدی، از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کنند، مشمول امتیاز تشویقی می‌شوند. این امتیاز در صورتی به آنها تعلق می‌گیرد که حداقل ۵۰ درصد یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای اساسی تعریف‌شده و از میان ۹۰ هزار فروشگاه متصل به طرح خریداری کنند. قرار است به‌زودی فروشگاه‌های آنلاینی که به سامانه شما متصل شده‌اند نیز به این فهرست افزوده شوند.

سامانه شما بستر مدیریت و اختصاص اعتبارهای حمایتی طبق سیاست‌گذاری‌های رفاهی کلان دولت بر اساس کد ملی است.

اوایل شهریورماه، سید صولت مرتضوی وزیر رفاه اعلام کرد یارانه تشویقی که به سه دهک اول پرداخت می‌شد، در قالب کالابرگ به پنج دهک ارتقا یافته است و اگر پنج دهک اول، ۵۰ درصد از یارانه‌شان را از طریق کالابرگ (۱۱ کالایی)، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بهره‌مندی از طرح مذکور اختیاری است و هر کسی بخواهد می‌تواند این ۴۰۰ هزار تومان را نقدی دریافت و کالایی دیگر خریداری کند، اما اگر ۲۰۰ هزار تومان را از سبد غذایی خریداری کند، دو امتیاز به او داده می‌شود؛ امتیاز اول این است که دولت فاصله تورمی را پوشش می‌دهد و امتیاز دوم این است که ۱۲۰ هزار تومان دیگر نیز دریافت خواهد کرد.

خرید این ۱۱ قلم کالای اساسی از طریق طرح کالابرگ شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر UF، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر است که با استفاده از مبلغ یارانه، خانوارها با مراجعه به یکی از این ۹۰ هزار فروشگاه متصل می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.