دستور حمایت از دانش‌بنیان‌ها:

تاکید رییس جمهور بر حمایت کامل همه دستگاه‌های دولتی از شرکت‌های دانش‌بنیان

طبق گزارش معاونت علمی، حجم قراردادهای منعقد‌ شده از سوی دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های دانش‌بنیان شش برابر شده است.

فاواپرس: رییس جمهور تأکید کرد دستگاه‌های دولتی موظف به حمایت در ابعاد مالی و حقوقی از دانش‌بنیان‌ها هستند. طبق گزارش معاونت علمی، حجم قراردادهای منعقد‌شده از سوی دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های دانش‌بنیان 6 برابر شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، ابراهیم رییسی، رییس جمهور، در جلسه روز گذشته هیئت دولت به گزارش معاونت علمی اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های دولتی موظفند در راستای اجرای مصوبه ایجاد خط ارتباط کاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در ابعاد مالی و حقوقی از این شرکت‌ها حمایت کنند.

گزارش معاونت علمی به افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان، تا 900 شرکت همکار با وزارت نیرو و تا 500 شرکت‌ همکار با وزارت نفت، اختصاص داشت.

فاواپرس / تاکید رییس جمهور بر حمایت کامل همه دستگاه‌های دولتی از شرکت‌های دانش‌بنیان

گفتنی است طبق قانون جهش تولید دانش‌بنیان که اردیبهشت‌ماه سال گذشته تصویب شد، به‌منظور حمایت از کالاهای ایرانی، تولیدات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، دستگاه‌های اجرایی دولتی مجاز هستند با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری قرارداد مرتبط با کالا و خدمات دانش‌­بنیان منعقد کنند.

در این قانون حمایت‌های مختلفی از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است که روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رییس جمهور، آن را نشان‌دهنده عزم جدی این دولت برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و مردمی‌سازی آن می‌داند.

او با تأکید بر اینکه اجرای این قانون و آیین‌نامه‌های آن از دستاوردهای دولت است، ابراز امیدواری کرد که این امر بتواند اقتصاد کشور را متحول کند.

اگرچه حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع تحسین‌برانگیزی است، اما باید سازوکارهای این حمایت نیز به‌طور شفاف اعلام شود تا از بروز هرگونه رانت و فساد در پی این حمایت‌های دستوری جلوگیری گردد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.