توانیر کاهش تعرفه برق ماینینگ را ابلاغ کرد

کاهش نرخ تعرفه برق مصرفی استخراج رمزارز ابلاغ شد. این مصوبه اواخر مرداد ماه اصلاح و اکنون از سوی توانیر ابلاغ شده است.

فاواپرس: براساس ابلاغیه توانیر، بهای برق مصرفی مراکز استخراج ماینینگ به ۲۶.۲۵۷ ریال برای هر کیلوات ساعت رسیده است. نرخ جدید برق مصرفی ماینینگ برای سه ماه و از تاریخ ۲۸ مرداد تا ۲۸ آبان امسال در نظر گرفته است.

فاواپرس / توانیر کاهش تعرفه برق ماینینگ را ابلاغ کرد
ابلاغیه توانیر در مورد کاهش نرخ تعرفه ماینینگ

این ابلاغیه در تاریخ ۱۴ شهریور از طرف توانیر به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو صورت گرفته و این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش اصلاح تعرفه انرژی ماینینگ مصرفی انجام شد. ایراد کمیسیون تلفیق مجلس به بند متولی بودن بانک مرکزی دلیل این اصلاحیه بوده چرا که بانک مرکزی متولی، ناظر و صاحب صنعت شناخته شده بود.

با این حال وزارت نیرو هم پیشنهاداتی در این اصلاحیه داشته است که شامل حذف عوارض و مالیات ارزش افزوده می‌شود. چراکه صنعت ماینینگ صادر کننده محسوب می‌شود و دریافت این مبالغ برای دولت ایراد حقوقی و شرعی دارد. اما به این دلیل که حذف این دو مورد در صدور قبض ممکن نیست قرار شده محاسبات به نحوی انجام شود تا با کاهش نرخ مبنا، مبلغ تمام شده شامل عوارض و مالیات ارزش افروده نشود.

البته دیگر پیشنهاد وزارت نیرو، تغییر مبنای محاسبه تعرفه صادراتی از سامانه نیما به سامانه طلا و ارز است که باعث افزایش تعرفه می‌شود و اعمال این دو تغییر کاهش اندکی در نرخ تعرفه را بوجود می‌آورد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.