معرفی یک کتاب: مروری بر ریسک‌های مشتریان و رویکردهای نظارتی نوظهور

کتاب مروری بر ریسک‌های مشتریان و رویکردهای نظارتی نوظهور از مجموعه کتاب‌های فناوری‌های مالی از پنجره عصر امین كارآفرین منتشر شد.

کتاب مروری بر ریسک‌های مشتریان و رویکردهای نظارتی نوظهور از مجموعه کتاب‌های فناوری‌های مالی از پنجره عصر امین كارآفرین منتشر شد.

در ادامه ایفای نقش شرکت عصر امین کارآفرین در توسعه زیست‌بوم علمی فین‌تک، این شركت در سال ۱۴۰۲ اقدام به ترجمه و انتشار مجموعه‌ای هفت جلدی تحت عنوان «فناوری‌های مالی از پنجره عصر امین كارآفرین» كرده است.

این مجموعه گزیده‌ای از برترین تالیفات بانک جهانی در سال‌های اخیر و نگاهی جامع و آماری درخصوص فناوری‌های مالی و چالش‌های پیرامون این صنعت در سطح جهان است. این مجموعه با مقدمه‌ای از اساتید و فعالان مطرح در صنعت مالی و فناوری كشور و با حمایت شركت عصرامین كارآفرین توسط انتشارات «به‌پویش» چاپ و منتشر شده است.

فاواپرس / کتاب مروری بر ریسک‌های مشتریان و رویکردهای نظارتی نوظهور

کتاب مروری بر ریسک‌های مشتریان و رویکردهای نظارتی نوظهور

بدون شک ریسک‌ها و تهدیدات نوظهور و روز افزون، عموم مردم و مصرف‌کنندگان خدمات مالی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، لذا ضرورت دارد دولت در سیاست‌ها و راهبردهای کلان خود نگاهی جامع و ویژه به حوزه فناوری‌های مالی داشته باشد. از جمله فعالیت‌های پیش‌گیرانه می توان به ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیندهای مرتبط با کسب‌وکارهای مالی پیچیده، به‌هنگام‌سازی قوانین نظارتی قانون‌گذاران در حوزه‌های نوین مالی، بروزرسانی و توسعه زیرساخت‌های سیستمی جهت مبارزه با مصادیق جدید پولشویی، اجرای دقیق آیین‌نامه‌های اعتبارسنجی و وام‌دهی بانک مرکزی و نهادهای پولی و مالی کشور، افزایش سطح دانش و فراگیری احاد مردم در استفاده از فناوری‌های جدید مالی اشاره کرد.

کتاب مروری بر ریسک‌های مشتریان و رویکردهای نظارتی نوظهور تلاش دارد تا نقش شایسته‌ای در تعالی مدیریت هرچه بهتر ریسک‌ها و تهدیدات نوظهور مترتب با فناوری‌های مالی ایفا نماید.

این کتاب توسط بانک جهانی تدوین شده و توسط امیرمحمد بلندی، علی گیلانی و امیرحسین شهسواری به فارسی ترجمه شده و با مقدمه‌ای از دكتر محمد محمدی رییس مرکز آموزش و برنامه‌ریزی دیوان محاسبات كشور توسط انتشارات به پویش منتشر شده است.

 

کتاب مروری بر ریسک‌های مشتریان و رویکردهای نظارتی نوظهور

کتاب مروری بر ریسک‌های مشتریان و رویکردهای نظارتی نوظهور از مجموعه کتاب‌های فناوری‌های مالی از پنجره عصر امین كارآفرین منتشر شد.

URL: https://karafarinam.ir

نویسنده: بانک جهانی

امتیازدهی ویرایشگر:
5

Pros

  • بدون شک ریسک‌ها و تهدیدات نوظهور و روز افزون، عموم مردم و مصرف‌کنندگان خدمات مالی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، لذا ضرورت دارد دولت در سیاست‌ها و راهبردهای کلان خود نگاهی جامع و ویژه به حوزه فناوری‌های مالی داشته باشد. از جمله فعالیت‌های پیش‌گیرانه می توان به ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیندهای مرتبط با کسب‌وکارهای مالی پیچیده، به‌هنگام‌سازی قوانین نظارتی قانون‌گذاران در حوزه‌های نوین مالی، بروزرسانی و توسعه زیرساخت‌های سیستمی جهت مبارزه با مصادیق جدید پولشویی، اجرای دقیق آیین‌نامه‌های اعتبارسنجی و وام‌دهی بانک مرکزی و نهادهای پولی و مالی کشور، افزایش سطح دانش و فراگیری احاد مردم در استفاده از فناوری‌های جدید مالی اشاره کرد.

Cons

  • پدید آورنده: بانک جهانی
  • عنوان انگلیسی كتاب: An Overview of New Manifestations of Consumer Risks and Emerging Regulatory Approaches
  • مترجمین: امیرمحمد بلندی، علی گیلانی و امیرحسین شهسواری
  • با مقدمه‌ای از: دكتر محمد محمدی رییس مرکز آموزش و برنامه‌ریزی دیوان محاسبات كشور

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.