صدای مهیب انفجار شدید و لرزش زمین در خرم‌آباد

در پی شنیده شدن صدای مهیب در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد، مدیرکل مدیریت بحران لرستان اعلام کرد که وقوع زلزله در خرم‌آباد صحت ندارد، ولی تا الان منشأ صدا نیز پیدا نشده است.

فاواپرس: خبرها حاکی است در پی شنیده شدن صدای انفجار شدید و لرزش زمین در خرم‌آباد لرستان حوالی ساعت ۱۰ شب دوشنبه ۳ مهر،‌ مردم این شهر از ترس به خیابان‌ها آمده‌اند.

ساعتی پیش تکانه‌های شدید همراه با صدای مهیب باعث ایجاد لرزش در بخش‌هایی از شهر خرم‌آبادِ شد که این موضوع باعث وحشت و بر هم ریختن استراحت و آرامش شبانگاهی مردم خرم‌آباد شد.

مردم در ابتدا تصور می‌کردند که زلزله باعث این صدا و تکانه‌ها شده، اما با توجه به اینکه مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران خبری از زلزله در خروجی درگاه اینترنتی خود اعلام نکرده بود، همین امر باعث شد تا وقوع انفجار در اذهان مردم پررنگ‌تر شود، اما مسئولان استان لرستان اعلام کردند این موضوع صحت ندارد و علت این موضوع در حال بررسی است.

موضوع در دست بررسی است

مقامات امنیتی استانداری با تکذ‌یب هرگونه ‌‌انفجار یا زمین‌لرزه می‌گویند ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و موضوع در دست بررسی است.

احسان یاوری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان درباره شنیدن صدا و احساس تکانه‌هایی شبیه زلزله در خرم‌آباد، ضمن تکذ‌یب انفجار گفت که موضوع در حال حاضر در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه زلزله نیز منتفی بوده و سایر احتمالات در دست بررسی است، افزود‌: ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و پیگیری‌های لازم انجام گرفته است.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد سازمان زمین‌شناسی آمریکا نیز هیچ گونه زمین‌لرزه‌ای را در این منطقه یا در مناطق دیگر ایران ثبت نکرده است.

‌هیچگونه اتفاق خاصی نیفتاده است

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان در این ارتباط گفت: ساعت ۲۲ دوشنبه شب مورخ سوم مهر ماه ۱۴۰۲، صدای شبیه به انفجار در برخی مناطق شهر خرم‌آباد شنیده شد که براساس رصدی که از سوی دستگاه‌های امدادی و عملیاتی انجام شد، تاکنون گزارشی در مورد خسارت در مناطق مختلف شهر خرم‌آباد گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه موضوعی که باعث نگرانی مردم خرم‌آباد و شهروندان عزیز باشد وجود ندارد، افزود: موضوع از سوی دستگاه‌های امدادی و دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان در حال بررسی است و به محض اینکه منشا صدای شنیده شده مشخص شود به سمع و نظر مردم عزیز خواهد رسید.

‌مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان افزود: تا کنون هیچ موضوع نگران‌کننده‌ای گزارش نشده و نیرو‌های عضو ستاد مدیریت بحران و نیرو‌های عملیاتی در حال رصد موضوع هستند.

پازوکی با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وقوع انفجار به ستاد مدیریت بحران اعلام نشده است، تصریح کرد: موضوع زلزله به صورت کلی مردود است و طی ارتباط مستقیم با موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این موضوع بررسی شد و هیچ گونه زلزله‌ای در آن ساعت در خرم‌آباد ثبت نشده است.

لحظات پخش گفت و گوی محرمانه در شبکه خبر!

شبکه خبر، در اخبار تکمیلی حادثه لرزش زمین در خرم‌آباد، مصاحبه با مدیر بحران استان لرستان را محرمانه معرفی کرد و در زیرنویس آورد که او در مصاحبه محرمانه با این شبکه گفته است که احتمال وقوع انفجار دور از انتظار نیست! این زیرنویس طی شش دقیقه بارها و بارها پخش شد. این گاف عجیب شبکه خبر را می‌بینید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.