عکس زیرخاکی سوزان روشن در کنار پدر و مادرش

عکس بسیار قدیمی و زیرخاکی از سوزان روشن، خواننده لس‌آنجلسی در کنار پدر و مادرش در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است.

فاواپرس: به تازگی عکس بسیار قدیمی و زیرخاکی از سوزان روشن، خواننده لس‌آنجلسی در کنار پدر و مادرش در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده و باعث تعجب کاربران شده است.

فاواپرس / عکس زیرخاکی سوزان روشن در کنار پدر و مادرش

بیوگرافی سوزان روشن

سوزان روشن متولد ۱ مهر ۱۳۴۶ در شهرستان تیران رضوانشهر تهران، خواننده‌ی پاپ ایرانی مقیم لس‌آنجلس است. پدرش منوچهر روشن در ایران مدیرکل بهداری اداره برق، مادرش فرشته روشن اهل همدان خانه‌دار و برادرش پیمان روشن است. سوزان در سال 1355 در سن 9 سالگی به همراه خانواده به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد.

پیمان روشن، برادر سوزان مشوق اصلی او در این راه هنری بود. سوزان در سن ۱۶ سالگی برای اولین بار با حسن شماعی‌زاده به روی صحنه رفت و آهنگ «خیلی وقته عاشقم» را اجرا کرد. همچنین ترانه نه، نه، نمی‌خوام با آهنگسازی حسن شماعی‌زاده اولین موزیک ویدئوی سوزان روشن بود.

فاواپرس / سوزان روشن

سوزان در سال ۱۳۵۵ وقتی ۹ ساله بود با خانواده به آمریکا مهاجرت کردند و با تاسیس یک شرکت خدمات مشاوره و ارائه وام فعالیت می کردند.

روشن تحصیلکرده آمریکا بوده و در ۱۶ سالگی اولین اجرای خود را تجربه کرد و حالا در هیستون آمریکا زندگی می کند و بنیانگذار یک شرکت ساختمان سازی است.

اولین آلبوم او به کمک محمد رضا حقیقت نژاد در سال ۱۳۶۴ به نام «خاکستر» از شرکت ترانه منتشر شد. در سال ۱۳۶۶ آلبومی مشترک به نام «گلریز» با همکاری: هایده، مهستی، ستار و سوزان روشن به بازار عرضه شد.

دومین آلبوم رسمی سوزان در سال ۱۳۷۰ به نام «دروغ نگو» از شرکت ترانه بود.

در سال ۱۳۷۴ با سومین آلبوم به نام «بی‌بی عشق» از شرکت کلتکس توانست به شهرت دست یابد. موزیک ویدئوی «آریا» از این آلبوم، یکی از پرخرج‌ترین موزیک ویدئوهای ایرانی به کارگردانی فرزان دلجو بود، که به عنوان اولین موزیک ویدئوی ایرانی از شبکه MTV پخش شد.

در سال ۱۳۷۵ چهارمین آلبوم خود را با همکاری سیاوش شمس به نام «دیدار» به بازار عرضه کرد.

فاواپرس / سوزان روشن

پنجمین آلبوم سوزان در سال ۱۳۷۷ به نام «شاهزاده عشق». ششمین آلبوم به نام «همکلاسی» که در سال ۱۳۷۹ منتشر شد. سوزان بعد از آلبوم همکلاسی، با پیشنهاد برادرش پیمان، به کار ساختمان‌سازی مشغول شد.

بعد از چند سال سکوت، سوزان در سال ۱۳۸۵ هفتمین آلبوم خود را به نام «وسوسه» از شرکت پارس ویدئو به بازار عرضه کرد. سوزان در طی سالیان فعالیت هنری، اشعار چند تا از آهنگ‌های خود از جمله: «آریا»(با همکاری پاکسیما)، «دسته دسته»، «حقیقت»، «نفهمیدم»، «خاتون»، «هر کس خدایی داره»، «مردی گفتن، زنی گفتن» و «فکر می‌کردم» را سروده‌است.

سوزان اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌کند و در شرکت خود به نام (Roshan Towers) مشغول به ساختمان سازی است و در مهمانی‌های خصوصی ترانه‌های پیشین خود را اجرا می‌کند.

سوزان روشن بیش از ۱ دهه است که فعالیت هنری خود را کنار گذاشته بود اما بعد از ۱۷ سال سکوت، به منتشرکردن تک‌آهنگ و موزیک ویدئوهای گوناگون روی آورده است.

فاواپرس / سوزان روشن

ازدواج نکرده است

سوزان روشن در مورد خودش می‌گوید:

من چجوری می توانستم ازدواج کنم در حالی که یک روز در این کشور و یک روز کشور دیگر کنسرت داشتم بخصوص مردان ایرانی که روی این موضوع غیرتی هستند. علاقه زیادی به ازدواج داشتم اما همیشه بخاطر این موضوعات به مشکل خوردم.

اگر روزی گزینه ایده آلی برای ازدواج باشد فقط در حد یکی دو کنسرت بزرگ در سال می روم و صرفا روی آلبوم کار می کنم تا در کنار همسرم باشم.

تا حالا عاشق نشدم یعنی فکر می کنم عشق نبود چرا که نمی توانستم براحتی فراموش کنم ، من عشق را فقط در کنار خانواده ام دیده‌ام. من دختر بچه ننه‌ای نیست الان چند سالیست تنها در یک خانه بزرگ زندگی می کنم و دستپخت بسیار خوبی دارم اما همیشه پدر و مادرم ساپورتم می‌کنند.

من چون توی عروسی‌ها نمی‌خوانم، مجبور بودم برای کنسرت‌ها همیشه در سفر باشم طوری که دیگر خسته شده بودم و انرژی از من گرفته شده بود. به همین خاطر یک مدت موسیقی را کنار گذاشتم و در شرکت هایفا مورگیج کمپانی به مدیریت برادرم مشغول کار ساختمان‌سازی شدم.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.