اختلال در برخی جایگاه‌های سوخت‌رسانی / خرابکاری اسرائیل در پمپ بنزین‌های کشور

خرابکاری عامل اختلال است؛ وزارت نفت احتمال ارتباط اختلال پیش آمده با بحث افزایش قیمت سوخت را تکذیب کرد. 60 درصد پمپ بنزین‌ها درگیر هستند / پمپ بنزین‌ها به تدریج به صورت دستی و آفلاین کار خود را ادامه می‌دهند.

فاواپرس: کار برخی پمپ بنزین‌ها در تهران و برخی شهرهای دیگر متوقف شده است. از صبح امروز برخی پمپ بنزین‌ها در تهران و دیگر شهرهای ایران با اختلال در فروش بنزین و گازوئیل روبه رو شده‌اند. این اختلال همچنان ادامه دارد اما مسوولان وزارت نفت می گویند پمپ بنزین به صورت آفلان و دستی،‌ فروش بنزین را به صورت ازاد انجام می‌دهند.

گزارشات میدانی نشان می‌دهد برخی از جایگاه‌های سوخت‌رسانی کشور با اختلال مواجه شده‌اند. بنابر اعلام شبکه خبر به نقل از منابع آگاه، احتمال خرابکاری بیرونی در این زمینه وجود دارد.

رییس صنف جایگاه‌داران اعلام کرد اختلال نرم افزاری در سامانه هوشمند برخی از جایگاه‌های سوخت به وجود آمده است که همین امر بحث سوخت‌رسانی را مختل کرده است. «رضا نواز»، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت نیز در گفتگو با تسنیم موضوع اختلال در عرضه سوخت را سراسری اما در برخی جایگاه‌ها دانست و گفت علاوه بر تهران در دیگر استان‌ها نیز این مشکل رخ داده است: توقف عرضه هم در بنزین و هم در گازوئیل دیده شده، همه متخصصین امر پای کار هستند و در تلاشند تا این اختلال تا ساعاتی آینده رفع شود. بحث کمبود بنزین و گازوئیل به‌هیچ وجه مطرح نیست و افزایش قیمتی در دستور کار نیست، این اختلال یک مشکل فنی است و از مردم خواهش می‌کنیم اگر نیازمند ضروری به بنزین نیستند، فعلا تا رفع کامل مشکل، به جلایگاه‌های عرضه مراجعه نکنند.

شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی نیز اعلام کرد متخصصان در تلاش هستند تا ابعاد این مساله هر چه سریعتر روشن شود.

شبکه خبر نیز اعلام کرد به گفته منابع آگاه، بروز اختلال در جایگاه‌های سوخت ممکن است ناشی از «خرابکاری بیرونی» باشد. این اختلال از ساعت 9:40 صبح امروز در برخی از جایگاه‌های سوخت‌رسانی کشور به وقوع پیوسته است که برای رفع مشکل خدمت‌رسانی به مردم، این جایگاه‌ها به صورت دستی وارد چرخه سوخت‌رسانی شده‌اند.

طبق گفته وزارت نفت، بیش از سی درصد جایگاه‌های سوخت در حال خدمت‌رسانی هستند و اختلال بقیه جایگاه‌ها نیز در حال رفع شدن است. این وزارتخانه تأکید دارد اختلال پیش آمده به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد و شایعه افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد.

گفتنی است چهارم آبان سال 1400 نیز شاهد اختلال در بحث سوخت‌رسانی بودیم که ناشی از یک حمله سایبری بود.

حمله سایبری اسرائیل

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم به نقل از رسانه های اسرائیلی نوشت گروه هکری اسرائیلی به سیستم نرم افزاری پمپ بنزین ایران حمله کرده است.

روزنامه اسرائیلی جورزالم پست هم نوشت گروه هکری “گنجشک درنده” مسوولیت این حمله سایبری را برعهده گرفته است.

فاواپرس / اختلال در برخی جایگاه‌های سوخت‌رسانی / خرابکاری اسرائیل در پمپ بنزین‌های کشور

ازسرگیری فعالیت پمپ بنزین ها به صورت دستی

معاون وزیر نفت در مصاحبه با صداوسیما گفت : 60 درصد پمپ بنزین ها درگیر هستند.

جلیل سالاری افزود: پمپ بنزین ها به تدریج به صورت دستی و آفلاین کار خود را ادامه می دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به چالشی که در سامانه کارتخوان‌ها وجود دارد، سوخت‌گیری به‌صورت آفلاین انجام می‌شود و مردم می‌توانند با نرخ دوم سوخت‌گیری کنند و مانند دو سال گذشته سهمیه سوخت باقی است، پس از اینکه فرآیند بین سامانه هوشمند سوخت برقرار شد، فرآیند کارت سوخت فعال می‌شود.

شرکت ملی پخش : توطئه معاندان است

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد تا زمان رفع مشکل و اتصال دوباره سامانه سوخت، توزیع فرآورده‌های نفتی به‌صورت آفلاین انجام خواهد شد.

در این اطلاعیه،‌ خرابکاری در جایگاه های سوخت تایید و گفته شده اختلال به دلیل “توطئه معاندان” بوده است.

شایان ذکر است کارشناسان و کارگروه‌های تخصصی در حال رفع مشکل هستند و تا ساعاتی دیگر همه جایگاه‌ها به وضع عادی بازخواهد گشت و روند سوخت‌گیری عادی خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.