مقدمات فعالیت اولین ارایه‌کننده اینترنت ماهواره‌ای در ایران فراهم شد

با پذیرش قوانین سرزمینی ایران، اپراتور خدمات اینترنت ماهواره‌ای یاه‌کلیک (YahClick) اینترنت ماهواره‌ای در ایران ارایه خواهد شد.

فاواپرس: موضوع ارایه اینترنت ماهواره‌ای در ایران که پیش از این از سوی وزارت ارتباطات منوط به پذیرش قواعد سرزمینی (Landing Right) از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات خوانده شده بود، حالا مقدمات اولیه آن در توافق با یک شرکت اماراتی فراهم شده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر نوشته است که با توجه به سیاست این وزارتخانه که «تعامل با شرکت‌های بین‌المللی ارایه‌دهنده خدمات ارتباطی را، که قواعد سرزمینی کشورمان را به رسمیت می‌شناسند، در اولویت دیپلماسی خود قرار داده است»، این توافق با شرکت یاه‌ست انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، پس از ماه‌ها مذاکره با اپراتور خدمات اینترنت ماهواره‌ای یاه‌کلیک(YahClick)، وابسته به شرکت یاه‌ست (YahSAT)، این شرکت روز جمعه ۲۴ آذر ماه رسماً قواعد سرزمینی (Landing Right) مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کشور را پذیرفته است تا مقدمات اولیه فعالیتش در ایران فراهم شود.

این جلسه در محل سرکنسولگری ایران در شهر دبی و با حضور امیر محمدزاده لاجوردی، قائم‌مقام وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سرکنسول ایران، مشاور وزیر ارتباطات در امور بین‌الملل، معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری و تعدادی از مدیران ارشد سازمان برگزار شده است.

با امضای این سند توسط اپراتور یاه‌ست و پس از طی مراحل اداری مربوطه، پروانه فعالیت در ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به این شرکت اعطا خواهد شد تا یاه‌کلیک اولین شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای باشد که در ایران فعالیت می‌کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.