رایتل؛ تسهیل‌گر هوشمندسازی صنعت سلامت کشور

به گفته رییس توسعه کسب‌و‌کار رایتل، مصرف‌کنندگان تهیه پرونده سلامت شخصی را دنبال می‌کنند که اولویت آنها سرویس‌های درمان خانگی و سایت‌های اطلاعات سلامت است.

فاواپرس: اولین کنگره ملی هیبریدی؛ کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه مدیریت سلامت، دارو و بیمه با حمایت رایتل 19 دی‌ ماه در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

در این همایش که با حضور محمدصادق کریمی مهرآبادی، عضو هیات مدیره، محمدحسین افتخاری، معاون تجاری، امیر عزیزالهی، مدیر فروش کسب‌و‌کارهای تجاری و مهدی طالبی، مدیرارشد برند و ارتباطات رایتل برگزار شد، سخنرانان مطرح ملی و بین‌المللی با ایراد سخنرانی و کارگاه به انتقال تجارب و ارائه راهکارهای مدیریتی، علمی و عملیاتی پرداختند. همچنین نمایشگاه توانمندی‌های فناوری‌ هوش مصنوعی در حوزه سلامت و درمان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رایتل، محمدصادق کریمی، عضو هیات مدیره و رئیس مرکز توسعه کسب‌و‌کار و فناوری‌های نوین شرکت خدمات ارتباطی رایتل، در اولین کنگره ملی هیبریدی؛ کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه مدیریت سلامت، دارو و بیمه، گفت: تغییری که انقلاب صنعتی چهارم در زندگی همه ما ایجاد کرد، موضوع داده محور شدن تمامی صنایع است که این سیستم از نظر همگان مشهود و تحول آن در برخی بخش‌ها اتفاق داده یا در حال رخ دادن است.

او ادامه داد: نظام سلامت شامل بخش‌های بهداشت، پیشگیری، تشخیص، درمان و پایش است که بیشترین عملیات صرف دو حوزه تشخیص و درمان می‌شود و در این بخش سیستم تامین خدمات سلامت و سیستم مراقبت اولیه در تعامل هستند.

کریمی همچنین اظهار کرد: ذینفعان اصلی نظام سلامت شامل ارائه‌دهندگان خدمات بهداشت و درمان، پرداخت‌کنندگان (بیمه‌ها)، دولت‌ها و مصرف‌کنندگان مراقبت‌های بهداشت و درمان می‌شود. ارائه‌دهندگان خدمات بهداشت و درمان، کارایی عملیاتی با کاهش فرآیندهای غیرضروری از طریق اسناد کاغذی را بهبود می‌بخشند و پرداخت‌کنندگان نیز شاخص‌های کارایی جهت بهبود استفاده از منابع بین ارائه‌دهندگان خدمات بهداشت و درمان را مورد پایش قرار می‌دهند‌.

رئیس مرکز توسعه کسب‌و‌کار و فناوری‌های نوین شرکت خدمات ارتباطی رایتل، تاکید کرد: دولت نیز گردآوری دقیق اطلاعات، جمع‌آوری و اولویت‌بندی داده‌های ملی سلامت را دنبال می‌کند و راهکارهای آن شامل نظارت بر اجرای پروتکل‌های تامین مالی مراقب‌های حوزه سلامت است.

به گفته او مصرف‌کنندگان تهیه پرونده سلامت شخصی را دنبال می‌کنند که اولویت آنها سرویس‌های درمان خانگی و سایت‌های اطلاعات سلامت است.

عضو هیات مدیره رایتل، بیان کرد: بخشی از خدمات سلامت جزو خدمات پایه هستند که به راحتی از طریق تماس‌های تلفنی می‌توان کسب اطلاع کرد.

به گفته او هر هوشمندسازی در گام اول به ابزار نیاز دارد، به عنوان مثال ضربان قلب، در این خصوص ابتدا باید ضربان قلب کنترل شود و پس از تجهیز دستگاه نیازمند ارتباط هستیم که این ارتباط می‌تواند از طریق بلوتوث و روش‌های دیگری صورت پذیرد، بنابراین به سرعت و پهنای باند زیادی نیاز داریم که بحث اپراتورهای تلفن همراه در این جا مطرح می‌شود.

کریمی همچنین اشاره کرد: بحث فیبرنوری نیز در این میان مطرح است که همه اپراتورها به طور مثال رایتل مشغول فعالیت در این پروژه ملی هستند و رایتل جزو ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت و فیبرنوری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی تعمیرات، پایش بیمار از دور، واقعیت افزوده، مشاوره HD مجازی، آموزش‌های متصل و دستگاه‌های مدیریت درمانی، نمونه کاربردهای 5G در حوزه سلامت هستند افزود: تعداد اپراتورهای تلفن همراه در دنیا بسیار اندک است، از طرفی نیز اطلاعات پزشکی، اطلاعاتی مهم از لحاظ ملی و فردی محسوب می‌شوند و در این حوزه اپراتورها بازیگران پرقدرتی هستند‌.

گفتنی است؛ رایتل به عنوان تسهیل‌گر هوشمندسازی صنعت سلامت کشور و همچنین پیشگام در صنایع هوشمندسازی، این‌بار در صنعت سلامت به‌واسطه ارتباط با سازمان تامین اجتماعی در حال برداشتن گام‌های بلند برای ارتقای سطح کیفی خدمات سلامت کشور با استفاده از هوش مصنوعی و خدمات ارتباطی مانند خدمات پردازشی و شبکه خصوصی نسل پنجم تلفن همراه، در جهت اجرای پیاده‌سازی ایده‌ها و نتایج مطالعات دانشمندان کشور است.

همچنین در این مراسم از فعالیت شرکت خدمات ارتباطی رایتل در زمینه هوشمندسازی با اعطای لوح تقدیر، قدردانی به عمل آمد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.