انی دسک هک شد، پسوردتان را عوض کنید

انی دسک اعلام کرده است اطلاعات ۱۷۰ هزار مشتری این شرکت در یک حمله نفوذ افشا شده است. این شرکت از کاربران خواسته است سریعاً رمز عبور خود در سایت anydesk.com را تغییر دهند.

فاواپرس: انی دسک که یک نرم‌افزار دسترسی از راه دور است اعلام کرده هکر‌ها به اطلاعات حساب کاربران این شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند. با این وجود، این شرکت تأیید کرده است که این حادثه یک حمله باج‌افزار نبوده است. علاوه بر این اعلام کرده AnyDesk تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این حمله سایبری منجر به سرقت کلید‌های خصوصی یا رمز‌های عبوری شده است که می‌توان از آن‌ها برای دسترسی به دستگاه‌های کاربر نهایی استفاده کرد.

علاوه بر این، این شرکت تأیید کرده است که در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد این اطلاعات افشا شده در این نفوذ روی دستگاه‌های کاربر نهایی تأثیر گذاشته است. سخنگوی این شرکت اعلام کرده است ما می‌توانیم تأیید کنیم که وضعیت تحت کنترل است و استفاده از انی دسک بی خطر است. اما مطمئن شوید که از آخرین نسخه با گواهی امضای کد جدید استفاده می‌کنید.

انی دسک که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد مشتریانی در ۱۹۰ کشور جهان دارد گواهی‌های امنیت پیشین را لغو کرده است و کاربران برای استفاده مجدد از این سرویس باید رمزعبور جدید تعریف کنند. البته این شامل حساب‌های کاربری تجاری است و شامل کاربران رایگان نمی‌شود. AnyDesk گفته است: «ما همه گواهی‌های مربوط به امنیت را لغو کرده‌ایم و سیستم‌ها در صورت لزوم اصلاح یا جایگزین شده‌اند. سیستم‌های ما برای ذخیره کلید‌های خصوصی، نشانه‌های امنیتی یا رمز‌های عبور که می‌توانند برای اتصال به دستگاه‌های کاربر نهایی مورد سوء استفاده قرار گیرند، طراحی شده‌اند. به عنوان یک اقدام احتیاطی، ما در حال لغو همه رمز‌های عبور در پرتال وب خود، my.anydesk.com هستیم و توصیه می‌کنیم که کاربران در صورت استفاده از همان اعتبارنامه‌ها در جا‌های دیگر، رمز عبور خود را تغییر دهند.»

با وجود هشدار‌های انی دسک کاربران از نحوه اطلاع‌رسانی این شرکت گلایه دارند. جیک ویلئامز، کارشناس امنیتی در X گفته این خبر نباید پایان هفته منتشر شود، زمانی که آن‌ها سیستم‌ها را چند روز پیش آفلاین کردند. این یک حرکت روابط عمومی است. شرکت‌هایی که شفاف هستند، این توهین‌ها را انجام نمی‌دهند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.