فعالیت آزمایشی اُفود در مشهد شروع شد؛ رقیب اسنپ فود به میدان آمد

رستوران، کافه، پروتئین، نانوایی، قنادی، میوه و آبمیوه و بستنی سرویس‌های فعال بر بستر افود هستند.

فاواپرس: سرویس سفارش غذای «اُفود» به‌صورت آزمایشی فعالیت خود را در مشهد آغاز کرد؛ پلتفرمی که با سرمایه‌گذاری گلرنگ راه‌اندازی شده است.

رستوران، کافه، پروتئین، نانوایی، قنادی، میوه و آبمیوه و بستنی سرویس‌های فعال بر بستر افود هستند. همچنین درحال‌حاضر سفارش‌های کاربران با پیک رایگان تحویل داده می‌شود.

در اکوسیستم استارتاپی از افود به‌عنوان یک رقیب جدی برای اسنپ‌فود یاد می‌شود؛ رقیبی که می‌تواند انحصار را به نفع مشتری و کاربر نهایی بشکند.البته «زودکس» نیز یکی دیگر از بازیگران حوزه سفارش آنلاین غذاست که نزدیک به یک سال است که فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده است. البته دیجی‌کالاجت نیز مدت‌هاست در زمینه ارسال محصولات سوپرمارکتی، نان، قهوه و… فعالیت می‌کند، اما هنوز به حوزه سفارش آنلاین غذا وارد نشده است.

«امین سلامی پرگو» مدیرعامل و بنیانگذار افود، چندی پیش در پستی که در شبکه اجتماعی لینکدین خود منتشر ساخته اعلام کرده اندازه بازار سفارش غذا در ایران ۳.۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که با توجه به نرخ فعلی دلار ارزشی بیش از ۱۷۷ همت دارد. سلامی حجم بازار آنلاین غذا از این مارکت را ۱۷٪ (حدود ۳۰ همت) اعلام کرده‌است: «از کل حجم بازار آنلاین غذا حدود ۱۵٪ سهم پلتفرم‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازیگران محلی است و ۸۵٪ آن سهم بازیگر فعلی این حوزه است. اگر متوسط ارزش هر سفارش غذا را به طور میانگین ۳۰۰هزار تومان در نظر بگیریم، روزانه در حدود ۲۵۰.۰۰۰ تا ۲۸۰.۰۰۰ سفارش آنلاین غذا از سرویس‌های مختلف غذا، کافه و … وجود دارد. اما مولفه‌های تاثیرگذار در بهبود وضعیت رقابت و سرویس‌دهی به مشتریان در بازاری با این خصوصیات و ابعاد چه چیزهایی می‌تواند باشد؟بدون‌شک یکی از شاخصه‌های مهم رضایتمندی مشتری، داشتن قدرت انتخاب است.امکان انتخاب، در وضعیت فعلی بازار تحویل غذای ایران، با از بین رفتن فرصت رقابت، از مردم گرفته شده است.اما ماجرای امروز از دیروز متفاوت خواهد بود و با توجه به تفاوت شرایط بازار، تمرکز بیشتر روی ارائه سرویس بهتر و سریعتر به جای صرف انرژی و هزینه برای کسب انحصار بازار، امکان تغییر قواعد بازی را فراهم می‌کند.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.