گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی تخلف است

سخنگوی سازمان تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی درباره گزینه «عجله دارم» تذکر داد و از مدیران این مجموعه‌ها خواست که این گزینه را حذف کنند.

فاواپرس:‌ سخنگوی سازمان تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی درباره گزینه عجله دارم تذکر داد و از مدیران این مجموعه‌ها خواست که این گزینه را حذف کنند. محمدعلی اسفنانی صبح امروز در نشستی خبری گفت: گزینه عجله دارم در تاکسی‌های اینترنتی مصداق بارز اضافه دریافت و گران‌فروشی است.

اسفنانی دلایل تخلف شمردن این گزینه را اینطور توضیح داد: اگر کسی گزینه عجله دارم را انتخاب کند، او را زودتر به مقصد نمی‌رسانند و همان مسیر را می‌روند که در حالت معمولی انجام می‌شود. خدمات اضافه‌ای هم به مردم نمی‌دهند. عجله دارم فقط گزینه‌ای است که فرد مبلغ بیشتری پرداخت می‌کند و معمولاً متقاضی را در انتظار می‌گذارند و با این گزینه رقم را حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر می‌برند. این تخلف و گران‌فروشی است.

محمدعلی اسفنانی خطاب به مدیران تاکسی‌های اینترنتی گفت: به تاکسی‌های اینترنتی تذکر جدی می‌دهم که این گزینه را حذف کنند و مردم را در خدماتی که دریافت می‌کنند، دچار مشکل نکنند. تذکر من به مسئولان تاکسی‌های اینترنتی است که در تخلفات قبلی با آن‌ها برخورد جدی شده است.

به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات مطابق مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، چنانچه تخلف گران‌فروشی احراز شود، رئیس شعبه اجازه دارد حکم به پلمب واحد مربوطه دهد یا بنری نصب کند که نشان می‌دهد آن واحد متخلف است و از ادامه خدماتش جلوگیری شود.

این هشدارها و تذکرها در حالی است که تاکسی‌های اینترنتی هر یک به‌نحوی درباره گزینه عجله دارم توضیح داده‌اند.

فاواپرس / گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی تخلف است

به‌طور نمونه اسنپ درباره این گزینه در وبسایت خود چنین شرحی داده است: گاهی کم بودن تعداد رانندگان، بالا بودن تعداد درخواست‌ها در محدوده‌ی شما یا ساعات اوج ترافیک موجب طولانی‌ شدن زمان پذیرش درخواست سفر می‌شود. اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر سفرتان را آغاز کنید، با استفاده از این گزینه می‌توانید شانس پذیرفته شدن درخواستتان را بالاتر ببرید و زودتر به مقصد برسید. در صورتی که گزینه‌ی عجله‌ دارم را انتخاب کنید، قیمت جدیدی برای سفر شما محاسبه می‌شود که بر اساس الگوریتم‌های تنظیم‌شده توسط تیم قیمت‌گذاری اسنپ تعیین شده است.

طبق اعلام پلتفرم اسنپ، درخواست سفرهایی که با گزینه‌ی عجله‌ دارم در اپلیکیشن ثبت می‌شوند، بدون هیچ مشخصه‌ی متمایزی برای کاربران راننده ارسال می‌شود و تفاوتی با درخواست‌ اسنپ و اسنپ پلاس ندارد. اما ویژگی این درخواست‌ها قیمت بالاتر سفر است که انگیزه‌ی بیشتری برای کاربران راننده ایجاد می‌کند و موجب می‌شود درخواست سفر شما زودتر از دیگران پذیرفته شود.

تپسی هم پس از انتخاب مبدأ و مقصد خود سه گزینه در ارتباط با سفر ارائه کرده است: عادی، عجله ندارم، عجله دارم. بر اساس توضیح این تاکسی اینترنتی؛

در حالت عادی رسیدن سفیر به مبدأ و هزینه سفر به روال سابق محاسبه خواهد شد.
با انتخاب گزینه عجله ندارم زمان انتظار شما برای پیدا شدن سفیر ممکن است تا ۵ دقیقه طول بکشد و هزینه این سفرها ۱۵ درصد کمتر از سفرهای عادی محاسبه می‌شود.

و در آخر با انتخاب گزینه عجله دارم گزینه هزینه سفر افزایش می‌یابد و سفیر در مدت‌زمان کمتری نسبت به حالت عادی به مبدا خواهد رسید.

ماکسیم هم در همین مورد می‌گوید: مسافرانی که مایل‌اند در کمترین زمان ممکن سفر خود را انجام دهند، می‌توانند پس از انتخاب مبدأ و مقصد، لمس گزینه عجله دارم و انتخاب پیشنهادهای رانندگان، قیمت‌های پیشنهادی رانندگان را برای سفر مذکور مشاهده کنند و از میان آن‌ها مناسب‌ترین گزینه را برگزینند. در این صورت سفر با سرعت و قیمتی انجام می‌شود که راننده پیشنهاد و مسافر انتخاب کرده است.‏

این‌طور که ماکسیم اعلام کرده، این سامانه برای کنترل قیمت‌های پیشنهادی و جلوگیری از پیشنهاد نرخ‌های نامتعارف، تنها قیمت‌هایی را برای مسافر نمایش می‌دهد که در بازه‌ی متعارف سفر باشند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.