رییس مرکز بهبود کسب‌وکار:

مجوز‌های کاغذی تا پایان سال باید الکترونیکی (شناسه یکتا) شوند

امیر سیاح رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: تا پایان سال باید تمامی مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شود.

فاواپرس: رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار با تأکید بر اینکه تا پایان سال باید تمامی مجوز‌های کاغذی به‌شناسه یکتا تبدیل شود، گفت: تا امروز بیش از ۲۰ هزار مجوز کاغذی به‌شناسه یکتا تبدیل شده است. بر اساس قانون تا پایان امسال باید تمامی مجوز‌های کاغذی به‌شناسه یکتا تبدیل شود.
افراد می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir در قسمت «شناسه یکتا برای مجوز‌های قدیمی» با بارگذاری کارت ملی و اصل پروانه و ارائه شماره‌های ملی، پستی و همراه، درخواست خود را ثبت و پس از مدتی‌شناسه یکتا را از درگاه ملی مجوز‌ها به صورت رایگان دریافت کنند.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه زیرساخت‌های فنی در بسیاری از دستگاه‌ها برای تبدیل مجوز‌ها آماده شده است، گفت: از سال آینده هویت فعالان اقتصادی با‌شناسه یکتا شناخته می‌شود.
پیش‌تر اعلام شده بود مجوز‌هایی که به‌شناسه یکتا تبدیل نشوند، از سال ۱۴۰۳ دچار مشکل خواهند شد. همه افرادی که از درگاه ملی مجوزها‌شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) دریافت می‌کنند تحت حمایت کامل قانون قرار دارند. از نظر دولت‌شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) کاملاً دارای اعتبار قانونی است و همه مجوز‌های کاغذی تا پایان سال جاری به حکم قانون باید به‌شناسه یکتا تبدیل شوند و مجوز‌هایی که به‌شناسه یکتا تبدیل نشوند از سال ۱۴۰۳ دچار مشکل خواهند شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.