ردیت (Reddit) اخیرا دور جدید برنامهی جذب سرمایه را بهراه انداخته و موفق شده است ۲۵۰ میلیون دلار سرمایهی جدید جذب کند. بهدنبال این اتفاق، ردیت اعلام کرد که در سال جاری میلادی شمار کارمندان خود را دو برابر میکند و به حدودا ۱،۴۰۰ نفر میرساند.
براساس گزارش خبرگزاری ورج، ردیت هماکنون حدودا ۷۰۰ نفر کارمند دارد که بیش از ۶۰۰ نفر آنها در ایالات متحدهی آمریکا ساکن هستند. طبق اطلاعات رسیده به رسانهی CNBC، ردیت در شهرهای نیویورک و سانفرانسیسکو و شیکاگو دفتر کاری دارد.
خبر جذب سرمایهی ۲۵۰ میلیون دلاری در حالی رسانهای میشود که در هفتههای گذشته، یکی از سابردیتهای این شبکهی اجتماعی، یعنی r/WallStreetBets، بهشدت در کانون قرار گرفته است. این سابردیت اثر درخورتوجهی روی افزایش ناگهانی ارزش سهام شرکتهای گیم استاپ (GameStop) و AMC و برخی شرکتهای دیگر گذاشت.
کاربران ردیت در سابردیت یادشده دورهم جمع شدند و بهصورت دستهجمعی سراغ خرید سهام برخی شرکتهای خاص رفتند تا ارزش سهام آن شرکتها رشد انفجاری تجربه کند. کاربران ردیت با انجام این کار سراغ رقابت با سرمایهگذاران بزرگ والاستریت رفتند. براساس گزارشها، هفتهی گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحدهی آمریکا تحقیقات جدیدی شروع کرده است تا بفهمد آیا اطلاعات غلط منتشرشده روی شبکههای اجتماعی قوانین اوراق بهادار را نقض کردهاند یا خیر.
استیو هافمن، بنیانگذار و مدیرعامل ردیت، در گفتوگو با رسانهی والاستریت ژورنال اعلام کرد شرکتش قصد ندارد بهدلیل دریافت بودجهی ۲۵۰ میلیون دلاری، در استراتژیهایش تغییر اساسی دهد. ردیت تصمیم گرفته است از بودجهی جدید برای سرمایهگذاری در حوزهی ویدئو، تبلیغات، محصولات مخصوص مشتریان و گسترش فعالیت در سطح بینالمللی استفاده کند.
شنبهی گذشته ردیت اعلام کرد تمام بودجهی بازاریابیاش را برای تبلیغی پنجثانیهای در مسابقهی بزرگ Super Bowl خرج کرده است تا متنی برای گرامیداشت نقش خود در اتفاقات جنجالی اخیر مربوط به سهام گیم استاپ منتشر کند. این تبلیغ پنجثانیهای بهطورگسترده در شبکههای اجتماعی مدنظر قرار گرفت. سال گذشتهی میلادی، ردیت از خرید شرکت Dubsmash خبر داد. Dubsmash پلتفرمی اجتماعی برپایهی ویدئوهای کوتاه است و ظاهرا ردیت میخواهد ابزارهای خلق ویدئو سرویس Dubsmash را وارد پلتفرم خود کند.
براساس دادههای والاستریت ژورنال، بهلطف جذب سرمایهی ۲۵۰ میلیون دلاری ارزش ردیت در بازار دو برابر شد و به ۶ میلیارد دلار رسید. در فصل پایانی سال ۲۰۲۰، درآمد ناشی از تبلیغات مستقیم ردیت درمقایسهبا همان بازهی زمانی در سال ۲۰۱۹، تقریبا ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده بود.
تا دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹)، ردیت ۵۲ میلیون کاربر فعال روزانه داشت. در مقام مقایسه، فیسبوک حدودا ۱٫۸۵ میلیارد کاربر و شرکت مادر اسنپ چت، یعنی اسنپ (Snap)، ۲۵۶ میلیون کاربر روزانه و توییتر ۱۸۷ میلیون نفر کاربر روزانه دارد.