به گزارش «فاواپرس»، گوگل اعلام کرد به سمت سیستم جدیدی که منجر به تبلیغات هدفمند و بدون استفاده از کوکی های حریم خصوصی باشد؛ پیش خواهد رفت.
کوکی ها به غول های موجود در وب اجازه می دهد تا تبلیغات شخصی خود را ارئه دهند؛ اما مسائل امنیتی را هم برای افراد به وجود می آورد.
گوگل ماه گذشته از نتایج آزمایشات جایگزین روش ردیابی طولانی مدت رونمایی و ادعا کرد که حریم خصوصی آنلاین را بهبود بخشد؛ در حالی که هنوز تبلیغ کنندگان را قادر به ارسال پیام های مربوطه می کند.
مدیر محصولات Google Chetna Bindra در رونمایی از سیستمی تحت عنوان یادگیری فدرال Cohorts یا (FLoC) توضیح داد: این روش افراد را در میان جمعیت پنهان می کند و از پردازش روی یک دستگاه استفاده می کند تا سابقه وب شخص را در مرورگر خصوصی نگه دارد.
نتایج نشان می دهد که وقتی نوبت به ایجاد مخاطبان علاقه مند می رسد، FLoC می تواند سیگنال جایگزینی موثری برای کوکی های شخص ثالث فراهم کند.
گوگل قصد دارد اواخر سال جاری با مرورگر کروم خود آزمایش رویکرد FLoC را با تبلیغ کنندگان آغاز کند. تبلیغات برای ادامه زندگی وب ضروری است؛ اما باید در راستای این اقدامات حریم خصوصی افراد را در نظر گرفت زیرا در غیر اینصورت اکوسیستم وب به خطر میفتد.
افزایش ترس از ردیابی کوکیها باعث حمایت از قوانین مربوط به حقوق اینترنت مانند GDPR در اروپا شده از این رو گوگل راهی را برای هدفمند کردن موثر تبلیغات طراحی می کند؛ بدون اینکه اطلاعات زیادی درباره شخص داشته باشد.