اولین موارد مرگ بر اثر ابتلا به آبله میمون گزارش شد

اسپانیا و برزیل اولین موارد مرگ ناشی از آبله میمون در خارج از آفریقا را گزارش کردند.

این همه‌گیری در اوایل ماه مه آغاز شد و در اسپانیا تاکنون 4298 نفر را مبتلا کرده است. فعلا جزئیات خاصی از وضعیت بیمار جان باخته در اسپانیا در دسترس نیست، اما اولین قربانی این بیماری در برزیل یک مرد 41 ساله بوده است.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، اسپانیا یکی از بدترین کشورها از نظر وضعیت همه‌گیری آبله میمون است. مرکز هماهنگی‌های اضطراری و هشدار وزارت بهداشت این کشور می‌گوید: «از 3750 بیماری که اطلاعات آن‌ها در دسترس است، 120 نفر (3.2 درصد) بستری شده‌اند و یک نفر جان باخته است.» ظاهرا جسد این بیمار قرار است به‌زودی کالبدشکافی شود.

قربانی برزیلی آبله میمون بیماری زمینه‌ای داشته است

در آن سو، وزارت بهداشت برزیل هم اعلام کرده که اولین قربانی این بیماری از لنفوم و ضعف سیستم ایمنی رنج می‌برده است. او در بیمارستانی در جنوب شرق شهر بلو هوریزونته بستری شده بود و پس از انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه بر اثر شوک عفونی از دنیا رفت. با این حال، تاکید شده که او بیماری‌های دیگری هم داشته و مردم نباید از بابت این خبر وحشت‌زده شوند. نرخ تلفات آبله میمون همچنان بسیار پایین تلقی می‌شود.

وزارت بهداشت برزیل تاکنون از ابتلای نزدیک به 1000 نفر به آبله میمون خبر داده که اکثر آن‌ها در سائو پائولو و ریو دو ژانیرو، یعنی در جنوب شرق این کشور بوده‌اند. برزیل در کنار ایالات متحده آمریکا و کانادا، بیشترین آسیب را از این بیماری در قاره آمریکا دریافت کرده است.

سازمان بهداشت جهانی ابتدای مرداد اعلام کرد که شیوع بیماری آبله میمون یک وضعیت اضطراری در سطح جهانی است. این بیماری حالا از حالت بومی خارج شده و در بسیاری از کشورها حضور دارد. با این حال، گفته شده که شانس ابتلای آن در اروپا بالاتر از سایر نقاط دنیاست.

 

 


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.