4 تفاوت هاست وردپرس و لینوکس را بشناسید

خرید هاست و دامنه برای راه اندازی وبسایت متناسب با کسب و کار و مراجعات مخاطبان اهمیت زیادی دارد. غالبا کسب و کارها از هاست لینوکس یا وردپرس استفاده می کنند.

خرید هاست و دامنه برای راه اندازی وبسایت متناسب با کسب و کار و مراجعات مخاطبان اهمیت زیادی دارد. غالبا کسب و کارها از هاست لینوکس یا وردپرس استفاده می کنند. در صورتی که می خواهید انتخاب مناسبی داشته باشید باید تفاوت هاست وردپرس و لینوکس را بدانید. در این مقاله به شما خواهیم گفت تفاوت هاست وردپرس و لینوکس چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

انواع هاست کدامند؟

4 تفاوت هاست وردپرس و لینوکس را بشناسید

زمانی که بخواهید هاست مناسب را برای وبسایت خود خریداری کنید، باید انواع هاست را بشناسید. برای این منظور گزینه های زیر را پیش رو دارید که باید به تناسب نیاز خود اقدام به  خرید آن کنید:

  • هاست اشتراکی: این هاست قابلیت میزبانی چند وبسایت را به طور همزمان دارد. به دلیل قیمت پایین کسب و کارهای کوچک از این نوع هاست استفاده می کنند.
  • هاست اختصاصی: یکی از انواع هاست های پرکاربرد که به دلیل قرارگیری ان روی یک سرور به این نام شناخته می شود، میزبانی یک سایت به صورت کامل و اختصاصی است از همین رو نسبت به دیگر انواع هاست کمی گرانتر می باشد. غالبا وبسایت های بزرگ که ترافیک بالایی دارند از این هاست استفاده می کنند چرا که امنیت بالا و مدیریت به تمام منابع برای مدیریت سایت وجود دارد.
  • هاست مجازی: این هاست با عنوان vps نیز شناخته می شود. این هاست امکان استفاده از هر مقدار از فضای سرور را برای وبسایت ها فراهم می کند و به اندازه فضای استفاده شده هزینه پرداخت می شود. انعطاف پذیری بالا و مدیریت متمرکز و هزینه پایین باعث شده تا وبسایت های زیادی از آن استفاده کنند.
  • هاست ابری: یکی از انواع هاست های پرقدرت سات که غالبا برای سایت های حرفه ای کاربرد دارد. این هاست در برابر حمله های خرابکارانه هکری امنیت بالایی دارد. در صورت بروز مشکل برای یک سرور وب سایت با اختلال مواجه نمی شود و سریعا سرور عوض می شود.

4 تفاوت میان هاست لینوکس با وردپرس

4 تفاوت هاست وردپرس و لینوکس را بشناسید

برای اینکه بتوانید برای خرید هاست سردرگم نشوید و بهترین انتخاب را داشته باشید بررسی تفاوت های اساسی این دو هاست بسیار کمک کننده است. مهمترین تفاوت هایی که برای انتخاب بهترین گزینه شما را یاری می کند به شرح زیر است:

۱- تفاوت در وب سرور

یکی از مهمترین و البته اصلی ترین تفاوت این دو هاست با هم، تفاوت در نوع وب سروری است که از آن استفاده می شود. وب سرور لینوکس از نوع آپاچی است. همانطور که میدانید وب سرور آپاچی از وب سرورهای معروف و البته محبوب در دنیا است که عملکرد رضایت بخش برای کاربران به همراه داشته است.

وب سرور به کار رفته در وردپرس غالبا از نوع لایت اسپید است. این وب سرور در عملکرد کاملا مشابه آپاچی است اما آنچه آن را خاص کرده، سرعت 6 برابری آن است.

از هیمن رو  بسیاری از کسب و کارهایی که وبسایت پرترافیکی را راه اندازی می کنند ترجیح می دهند از هاست وردپرس استفاده کنند، چرا که سرعت بالای وب سرور آن کمک می کند هیچ مشکلی در فرایند مراجعات کاربران به سایت ایجاد نداشته باشد.

اگر کسب و کار کوچکی دارید میتوانید در ابتدای راه از هاست لینوکسی استفاده کنید، اما اگر قصد شما راه اندازی وبسایت فروشگاهی است هاست لینوکس انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. در این زمینه وردپرس با سرعت خارق العاده ای که دارد، رضایت شما را به همراه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سرور HP چیست

۲- تفاوت در بکاپ گیری

این تفاوت در واقع یکی از مزایای مهم و اساسی برای وردپرس نیز به شما می آید. همانطور که می دانید بکاپ گیری یا همان ذخیره سازی نسخه پشتیبان از اطلاعات سایت برای بسیاری از کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

لینوکس اگرچه به طور منظم و به صورت هفتگی از تمام سایت و به صورت روزانه از دیتابیس بکاپ میگیرد. اما وردپرس به صورت روزانه کار بکاپ گیری از دیتابیس و تمام سایت را انجام می دهد. این بکاپ گیری به صورت کامل باعث شده تا کسب و کارها خرید هاست وردپرس را به انواع دیگر ترجیح دهند.

۳- تفاوت در منابع سخت افزاری

زمانی که یک هاست وبسایت شما را میزبانی میکند در واقع تمام فعالیت ها و درخواست هایی که کاربر به سایت شما ارسال کند، هاست باید آن را پردازش نماید. میزان بازدیدها/ف ورود به حساب کاربری، افتتاح حساب کاربری و… از جمله این موارد است که نیازمند پردازش است.

حتما به خوبی می دانید که وب سرورها تمامی این درخواست ها را به وب سرویس ها منتقل و به کمک سخت افزارهای طراحی شده پردازش می کند. در این زمینه منابع سخت افزاری وردپرس به مراتب سرعت بالاتری در مقایسه با لینوکس دارد. از همین رو غالبا سایت های پرترافیک از منابع سخت افزاری وردپرس استفاده می کنند که در کوتاه ترین زمان ممکن درخواست کاربران را پاسخ دهد.  

۴- تفاوت در هزینه ها

یکی از مهمترین و البته حائز اهمیت ترین تفاوت ها میان هاستهای لینوکس و وردپرس، تفاوت در هزینه هایی است که هر کدام دارند. به دلیل گستره و نیز کیفیت خدماتی وردپرس، این هاست گرانتر از لینوکس می باشد.

به طور مثال اگر اشتراک بهترین سرویس لینوکس را دریافت کنید مبلغ 500 هزار تومان یا کمتر می کنید، اما در خدمات مشابه این هزینه کمی بیشتر است. هر چه خدماتی که از وردپرس دریافت میکنید این هزینه به مراتب افزایش بیشتری خواهد داشت.

نتیجه گیری

راه اندازی وب سایت برای کسب و کار نیازمند انتخاب های مناسبی برای کارایی بالای سایت است. این وبسایت باید بتواند به در جستجوهای اینترنتی به کمک کاربران بیاید و آن ها را برای خرید محصول یا خدمت ارائه شده از سوی شما یاری دهد. در صورتی که سرعت سایت مناسب نداشته باشد طبیعتا مشتریان به سرعت از سایت شما خارج شده و گزینه های رقیب را انتخاب خواهند کرد.

از همین رو انتخاب هاستی که وبسایت شما را میزبانی می کند اهمیت زیادی دارد. هاست لینوکس و وردپرس دو هاستی است که کار میزبانی وب سایت ها را انجام می دهند. در این مقاله سعی کردیم با بیان مهمترین تفاوت ها میان این دو هاست برای انتخاب بهترین گزینه کمک کنیم.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.