سرور HP چیست؛ 4 مزیت آن که نمی‌دانید!

اگر در فضای حرفه ای فناوری اطلاعات فعالیت دارید حتما به خوبی می دانید که “سرور HP چیست”و چرا باید اقدام به خرید سرور کنید.

اگر در فضای حرفه ای فناوری اطلاعات فعالیت دارید حتما به خوبی می دانید که  “سرور HP چیست”و چرا باید اقدام به خرید سرور کنید. این سرور در واقع یکی از  بهترین سرورهایی است که امکان ذخیره، ارسال و دریافت داده ها را برای کاربران فراهم می کند و همین موضوع سبب شده تا از آن به عنوان یکی از بهترین و پرطرفدارترین سرورها یاد شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت “سرور HP چیست” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

سرور HP چیست؟

سرور Hp چیست؟

همانطور که می دانید سرورها انواع و برندهای مختلفی دارند که سرور اچ پی یکی از انواع شرکت های خدمات دهنده سرور است. شما می توانید برای استفاده از این سرور اقدام به خرید سرور HP به صورت اختصاصی یا مجازی کنید. 

سرور HP به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه فناوری و ارائه خدمات و محصولاتی است که امکان مدیریت سرور تسهیل کرده است. این شرکت ارائه کننده سرورهای کوچک تا بزرگ است و شرایطی را فراهم کرده تا مشتریان آن ها بتوانند به راحتی از آن برای بهبود و ارتقای کسب و کار خود استفاده کنند.

این سرور از نظر فیزیکی به شکلی ساخته شده که برای هر مشتری با کاربری خاص تناسب داشت باشد. این سرورها عبارت اند از:

  • BL: این سرور عمدتا برای استفاده از حافظه خارجی طراحی شده و کاربری آن برای مراکز داده است. از مهمترین ویژگی های این نوع سرور HP می توان به کاربردی بودن آن برای خوشه های محاسباتی و پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف اشاره کرد.
  • DL: این سرور نیز برای کاربری های خاص مانند مجازی سازی، ایمیل و شبکه و پیام رسانی طراحی شده است. در صورتی که در کسب و کار خود با این موارد سروکار داشته باشید سرور HP برای شما گزینه مناسبی است. سرور مجازی یکی از خدماتی است که hp در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
  • ML: برخی مشاغل شعبه های متعدد دارند برای اینکه بتوان از خدمات شبکه، دسترسی به اینترنت و نیز چاپ به صورت اشتراکی استفاده کرد این نوع از سرورهای اچ پی می باشد.
  • SL: این سرور کارایی و مقیاس پذیری بالایی دارد که در کنار گستره وسیعی از خدمات کاهش هزینه ها را نیز برای کاربران به همراه دارد.

نوع دیگر دسته بندی های سرورهای HP  بر اساس پیکربندی های سرورها می باشد. در این دسته بندی سرورها بر اساس پردازنده، ساختار رم، ILO مورد بررسی قرار می گیرند.در نظر داشته باشید که خرید سرور به صورتی است که باید اطلاعات کلی درباره خدمات و نوع سرور داشته باشید. به طور مثال بدانید آپتایم سرور چیست و آیا وب سایت شما به چنین موضوعی نیازمند است یا خیر؟

با همه این توضیحات در صورتی که بخواهید برای راه اندازی وب سایت از سرور استفاده کنید  لازم است در ابتدا مشخص کنید که نوع کاربری شما به چه شکل است. شخصی است یا شرکتی؟ فروشگاهی است یا سازمانی و… همه این موارد به شما کمک می کند تا در نهایت اقدام به تهیه بهترین سرور متناسب با نیاز خود کنید.

مزایای آن

سرور Hp چیست؛ 4 مزیت آن که نمی دانید!

به طور قطع یکی از مهمترین دلایلی که هر کاربری را برای خرید یک سرور قانع می کند، مزیت هایی است که می تواند از آن بهره مند شود. شرکت اچ پی به عنوان یکی از شرکت های خدمات دهنده سرور در جهان نیز تلاش کرده تا این مزیت ها را به بهترین شکل برای کاربران خود فراهم کند. از مهمترین مزایای سرور HP  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ارائه بهترین عملکرد در میان شرکت های دیگر ارائه کننده سرور

آنچه باعث شده HP مشتریان زیادی در سراسر دنیا داشته باشد در کنار قدمت آن، عملکردی است که سرورهای این برند برای کاربران فراهم کرده است. این سرور برای کسانی که در زمینه فعالیت های تجاری فعالیت دارند بسیار مناسب و پرکاربرد است.

2- قابلیت مقیاس پذیری سرور اچ پی

قطعا به خوبی می دانید که سرورها این قابلیت را دارند که چندین کامپیوتر به آن متصل شوند و از منابع استفاده کنند. مزیتی که این سرور دارد امکان پیاده سازی تجهیزاتی است که نیاز دارید روی سرور داشته باشید.

3- امنیت بالا

از دیگر مزایای این سرور می توان به قابلیت ایمنی بالای آن اشاره کرد. از آنجا که سرورها حرفه ای تر و با کیفیت تر از کامپیوترهای خانگی هستند از همین رو ایمنی بالایی نیز دارند و به راحتی می توان از خرابی آن جلوگیری کرد. سرورهای اچ پی این ویژگی را در مقایسه  با بسیاری از سرورها دارا هستند.

4- امکان ذخیره سازی داده ها با ظرفیت بالا

یکی از مهمترین ویژگی سرورها داشتن فضاهایی است که ظرفیت بالایی برای ذخیره داده ها فراهم می کند. دیسک های تعبیه شده در این سرورها کمک می کند تا سیستم سرور در برابر خرابی هر یک دیسک اطلاعات در دیسک های دیگر حفظ شود.

سرور Hp چیست؛ 4 مزیت آن که نمی دانید!

نتیجه گیری

سرور تجهیزاتی سخت افزاری یا نرم افزاری است که به شما کمک می کند وبسایت های حرفه ای خود اعم از شخصی، شرکتی یا سازمانی را در بستر اینترنت فعال و راه اندازی کنید. اشتراک گذاری داده ها و همه اقداماتی که در این بستر تولید یا استفاده می کنید برای شما ذخیره سازی می کند و کمک می کند به دلایل مختلف داده های شما حفظ شود. نکات زیادی را باید درباره سرورها بدانید به طور مثال باید بدانید وب سرور IIS چیست؟ آیا شما هم نیازمند خدمات این چنینی می شوید یا خیر. 

شرکت اچ پی یکی از شرکت های معتبر در جهان است که اقدام به فروش سرور به مشتریان خود می کند. بسیاری از کاربران ایرانی نیز از خدمات این شرکت بهره می برند. در صورتی که شما نیز قصد خرید سرور دارید می توانید سرورهای اچ پی را به عنوان گزینه ای جدی در میان گزینه های انتخابی خود در نظر بگیرید. 

نکته مهمی درباره سرورهای HP این است که شما می توانید از چندین سرور مختلف استفاده کنید. همچنین می توانید با  خرید VPS از خدمات سرور مجازی آن استفاده کنید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.