وعده عجیب وزیر صمت:

هزاران دستگاه خودرو برقی به بازار عرضه می‌شود!

وزیر صمت در جریان جدیدترین اظهارات خود، مدعی عرضه هزاران دستگاه موتورسیکلت و خودرو برقی به بازار شده است.

پس از استیضاح فاطمی امین در بهار امسال، سکان وزارت صنعت، معدن و تجارت به عباس علی آبادی رسید. وزیر صمت در جریان جدیدترین اظهارات خود، مدعی عرضه هزاران دستگاه موتورسیکلت و خودرو برقی به بازار شده است. موضوعی که یادآور وعده عرضه سه میلیون دستگاه خودرو در سال توسط وزیر سابق است.

بخش عمده سابقه وزیر صمت به حضور در پروژه‌های وزارت نیرو مرتبط می‌شود. از این رو بسیاری عدم تسلط او بر حوزه مالی در صنعت را به عنوان یک نقطه ضعف قلمداد می‌کنند. بنابراین این امکان وجود دارد که او نیز مانند وزرای قبلی، درک کاملی از شرایط اقتصادی تولید و عرضه محصولات صنعتی نداشته باشد. به نظر می‌رسد بیان این وعده نیز فرضیه مخالفان علی آبادی را اثبات می‌کند.

تهیه سرمایه کافی برای عرضه دویست هزار موتورسیکلت و پنجاه‌ هزار خودرو برقی، به بودجه کلانی نیاز دارد. بیان چنین وعده‌هایی از سوی وزیر صمت، فعالان رسانه‌ای را به یاد وعده‌های وزرای پیشین انداخته است. وعده‌هایی که به هیچ عنوان محقق نشدن که حاصل آن شرایط فعلی صنعت و بازار خودرو است. بدیهی است که در صورت عدم تحقق این وعده بزرگ، علی آبادی در مسیری قرار خواهد گرفت که پیش از این فاطمی امین طی کرده بود.

وعده جدید و عجیب وزیر صمت

اعلام وعده‌ای مبتنی بر عرضه هزاران دستگاه خودرو و موتورسیکلت برقی به کشور از سوی وزارت صمت در حالی بیان می‌شود که مدت‌ها است مشتریان در انتظار خودروهای وارداتی هستند. با وجود آزاد بودن واردات خودرو از میانه سال 1401، تاکنون تعداد محدودی خودرو جدید از گمرک ترخیص شده‌اند و البته هنوز این خودروها در اختیار متقاضیان قرار ندارند. سامانه یکپارچه عرضه خودرو نیز قادر به پاسخگویی نیاز کاربران نبوده است. موعد تحویل بسیاری از خودروهای بنزینی و ساده بازار به سال 1403 موکول شده است. بنابراین در شرایط فعلی، وعده عرضه هزاران دستگاه خودرو بنزینی به بازار کمی عجیب به نظر می‌رسد!

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.