تصویب افزایش سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی برای آسیاتک

مجمع‌عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده صاحبان شرکت انتقال داده آسیاتک با حضور ۸۴.۴ درصدی سهام‌داران برگزار شد.

فاواپرس: مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده صاحبان شرکت انتقال داده آسیاتک با حضور ۸۴.۴ درصدی سهام‌داران برگزار شد. در جریان این مجمع، صورت‌های مالی شرکت‌ اصلی و گروه و معاملات ماده ۱۲۹ قانون تجارت، با رعایت ماده کامل، تأیید و قرار شد از ۳۶ میلیارد تومان سود خالص شرکت، به‌ازای هر سهم ۱۲۰ هزار ریال سود تخصیص داده شود. همچنین در این مجمع با افزایش سرمایه این شرکت به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان موافقت شد.

امروز مصادف ۲۸ تیرماه مجمع‌عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده منتهی به سال ۱۴۰۱ شرکت انتقال داده آسیاتک برگزار شد. در ابتدای مجمع محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک، با نگاهی به عملکرد شرکت در سال مالی گذشته به بیان وضعیت مالی شرکت و معرفی پروژه‌های آتی و در حال اجرای شرکت آسیاتک پرداخت.

بر اساس گفته‌های یوسفی‌زاده، آسیاتک، در سال ۱۴۰۰، به توسعه خدمات دیتاسنتر و زیرساخت‌های آن پرداخته و سال بعد یعنی در سال ۱۴۰۱، خدمات FMC، تولید محتوا و‌ تماشاخونه را توسعه داد و در کنار اخذ مجوز TSP توانست در بورس اوراق بهادار سهام خود را عرضه کند. به گفته او، آسیاتک از ابتدای سال جاری به حوزه cdn و cloud_paaS وارد شده است.

یوسفی‌زاده با نگاهی به محصولات و طرح‌های شرکت نیز توضیح داد: «پروژه‌های دیتاسنتر حکیمیه با پیشرفت ۴ درصدی و نرم‌افزار wBS با پیشرفت ۹۰ درصدی از جمله طرح‌های برنامه‌ریزی شده در سال ۱۴۰۲ هستند و خدمات مرکز داده و خدمات ابری با پیشرفت ۰.۴، توسعه خدمات پهن باند ثابت VDSL و FTTX با پیشرفت ۴ درصدی، دیتاسنتر ماکو با پیشرفت ۱ درصدی از جمله پروژه‌هایی هستند که تا سال ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسند.»

به گفته یوسفی‌زاده، فیبرنوری از مهم‌ترین اقدامات توسعه‌ای آسیاتک است که بخشی از آن از بودجه مشوق‌های دولت و وزارت ارتباطات تامین می‌شود.

فاواپرس / تصویب افزایش سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی برای آسیاتک

یوسفی‌زاده می‌گوید، آسیاتک علاوه بر تولید و توسعه b2c نرم‌افزار‌های کاربردی صنعت، توسعه حوزه b2b را هم در دستور کار قرارداده است. به همین دلیل درآمد شرکت میان شرکت‌های فناوری محور توزیع شده است. او با نگاهی به رشد درآمدی آسیاتک توضیح داد که در زمینه نرخ رشد درآمدی از سال 1399 به 1400، 45 درصد، از 1400 به 1401، 56 درصد رشد محقق شده است و برای سال جاری افزایش 75 درصدی درآمدها پیش‌بینی شده است.

طبق گفته‌های او، عصر داده‌های آسیاتک فعال در زمینه خدمات ابری تجاری، با ۹۸ درصد سهام، رایمون مدیا (تماشاخونه) با ۶۷ درصد سهام، داده پردازی معتمد تیس ( اپراتور معتمد مالیاتی) با ۶۶ درصد سهام و داده‌های ابری امین آسیا (خدمات ابری دولت) با ۵۱ درصد سهام گروه‌های شرکت‌های انتقال داده آسیاتک را تشکیل داده‌اند.

آسیاتک، ۷۸۷ پرسنل دارد که میانگین سنی آنها ۳۲ سال است. ۵۲۸ نفر از آنها دارای مدرک کارشناسی و ۱۰۸ نفر از آنها کارشناسی ارشد دارند. ۷۷ نفر از آنها فوق دیپلم، ۶۷ نفر از آنها دیپلم و ۷ نفر از آنها دارای مدرک دکترا هستند.

انجام انتخابات اعضای جدید هیئت مدیره آسیاتک و اعلام آن به جلسات بعد موکول شد.

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در اواخر سال ۱۳۸۳ تأسیس شد. این شرکت مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت ارائه خدمات خطوط کابلی دیجیتالی (OSL) با اعتبار ده‌ساله از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۹۲ را کسب کرده است. همچنین آسیاتک سال ۱۳۸۷ برای ارائه خدمات ADSL در سایر استان‌ها مجوز SP در ۳۰ استان را دریافت کرد و بعد از آن مجوز ISDP از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را گرفت. این شرکت از سال ۱۳۹۲ نیز باتوجه‌به توسعه خدمات خود جهت ارائه خدمات میزبانی و اشتراک مکانی مراکز داده اقدام به دریافت مجوز IDC از مرکز ملی فضای مجازی کرد.

آسیاتک دو سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۴ نیز باتوجه‌به اتمام مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات مجوز جدید FCP را به‌عنوان جایگزین مجوزهای PAP.ISDP و ISP را با اعتبار ده‌ساله دریافت کرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.