سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد:

بله حریم خصوصی کاربران را نقض نکرده است

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده است تصویری که به تازگی از کامپیوترهای پیام‌رسان بله شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مربوط به سامانه مقابله با کلاهبرداری و محتوای غیراخلاقی در کانال‌ها و گروه‌های عمومی بله بوده و این پیام‌رسان هیچگونه نقض حریم خصوصی انجام نداده است.

فاواپرس: به تازگی تصویری در توییتر منتشر شد که نشان می‌داد کارمندان بله به پیام‌های کاربران در گروه‌ها دسترسی دارند. پس از اینکه پیام‌رسان بله اعلام کرد این پیام‌ها مربوط به سامانه آنالیز پیام‌ها برای جلوگیری از محتوای مجرمانه است، سازمان فناوری اطلاعات نیز نتیجه بررسی خود را منتشر کرده و امنیت پیام‌رسان‌ بله را تایید کرده است.

در بیانیه این سازمان می‌خوانیم: «طبق بررسی‌های انجام شده، سامانه مقابله با کلاهبرداری و محتوای غیراخلاقی در کانال‌ها و گروه‌های عمومی بله به‌طور کامل از سامانه‌های اصلی این پیام‌رسان جداست. محتوای درون این کانال‌ها و گروه‌ها طبق سند قوانین و شرایط استفاده از پیام‌رسان، به عنوان مصداق محتوای عمومی معرفی شده است.»

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده که این محتوای عمومی با هدف شناسایی و حذف افدامات مجرمانه مانند فیشینگ و لینک‌های مضر و غیراخلاقی بررسی می‌شوند.

بله نیز در بیانیه خود گفته بود: «این ابزار صرفاً حاوی محتوای منتشرشده در کانال‌های عمومی و گروه‌های بیش از هزار عضو است که به صورت سیستمی و حسب نیاز کارشناسی، جهت مقابله با کلاهبرداری از کاربران مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

در بیانیه سازمان فناوری اطلاعات همچنین آمده است: «این محتوای نامناسب با گزارشهای واصله کاربران یا از طریق ابزارهای هوش مصنوعی (متن‌کاوی) می‌تواند شناسایی شده و برای بررسی بیشتر در سامانه قرار بگیرد.»

همچنین سازمان فناوری اطلاعات توضیح داده است:‌ «با بررسی بخش‌های مختلف این سامانه مشخص شد که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربر ارسال‌کننده محتوا در کانال‌ها و گروه‌های عمومی مانند آیدی کاربر، نام ارسال‌کننده و شماره‌ تلفن را ندارد.»

در انتها عنوان شده است: «با توجه به این توضیحات، در این مورد هیچگونه نقض حریم خصوصی مشاهده نشده و امنیت استفاده کاربران از پیام‌رسان بله همانند گذشته تامین است.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.