ترندهای فین‌تک در سال 2023

افزایش استفاده از بلاک‌چین، گسترش هوش مصنوعی و اقبال مردم به سمت بانکداری الکترونیک از عوامل متحول کننده فین‌تک در این سال خواهند بود. فعالان این حوزه باید روندهای برتر فین‌تک را دنبال کنند تا بتوانند در این بازار رقابتی همچنان به زیست خود ادامه دهند.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی عصر امین کارآفرین در این گزارش تلاش شده است تا به روندهای مورد توجه در حوزه فین‌تک در سال 2023 پرداخته شود. اگرچه به دلیل ریزش بازار رمزارزها، 2022 سال خوبی برای صنعت فین‌تک نبود اما، با پذیرش بیشتر فناوری به خصوص در زمینه امور مالی می‌توان به آینده این صنعت در سال 2023 امیدوار بود.

افزایش استفاده از بلاک‌چین، گسترش هوش مصنوعی و اقبال مردم به سمت بانکداری الکترونیک از عوامل متحول کننده فین‌تک در این سال خواهند بود. فعالان این حوزه باید روندهای برتر فین‌تک را دنبال کنند تا بتوانند در این بازار رقابتی همچنان به زیست خود ادامه دهند. از این رو در این گزارش به مهم‌ترین نکات پرداخته شده است.

بازارهای مالی از سال 2020 به سرعت در حال رشد بوده‌اند و کووید به عنوان یک کاتالیزور حیاتی به دیجیتالی شدن بازارهای مالی،تجارت الکترونیک و تغییر انتظارات مشتریان شتاب داده است. شرکت‌های فین‌تکی توانسته‌اند در جلب اعتماد مشتریان با بانک های سنتی هم تراز شوند. همه این تغییرات در مجموع فرصت‌های عظیمی برای امور مالی تعبیه شده فراهم کرده‌است.

در سال 2023 ما شاهد پذیرش و استفاده بیشتر از امور مالی تعبیه شده در بازارهای نوظهور خواهیم بود. با رهبری استارتاپ‌های فین‌تک، امور مالی تعبیه‌شده می‌توانند مشتریانی را که قبلاً در بخش سنتی به حاشیه رانده شده بودند، توانمند کنند. به طور مشابه، بازارهای نوظهور نیز می‌توانند محیطی با محدودیت و هزینه‌ کمتر و همچنین پایگاه مشتری بزرگ‌تری ارائه کنند و موجب ظهور نوآوری‌های بیشتری شوند. همچنین می‌توانیم مشارکت بیشتری بین بانک‌های سنتی و شرکت‌های فین‌تکی برای حمایت از پذیرش امور مالی تعبیه شده را شاهد باشیم. این فرایند می‌تواند به گونه ای اتفاق بیوفتد که بانک‌ها زیرساخت های لازم را فراهم کنند و شرکت‌های فین‌تکی در حوزه پرداخت نیز به فراگیری بیشتر امور مالی تعبیه شده متناسب با بیزینس مدل‌های گوناگون بپردازند. درنهایت بیشترین تاکید بر استفاده از توانایی‌های تکنولوژیکی و ظرفیت عملیاتی برای حل چالش های فعلی مانند مدیریت و انطباق ریسک در امور مالی تعبیه شده است.

فناوری‌هایی مانند یادگیری ماشین و محاسبات ابری تاثیرات فزاینده‌ای در تمامی صنایع دارند و از توانایی بخش ها به منظور پذیرش امور مالی تعبیه شده، پشتیبانی می‌کنند.

برای مشاهده متن کامل گزارش ترندهای فین‌تک در سال 2023 کلیک کنید

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.