رییس جمهور:

بدون استثنا، تمام پلتفرم‌های خارجی باید نسبت به فعالیت‌شان در ایران پاسخگو باشند

رییس جمهوری بار دیگر تاکید کرد هر پلتفرمی که بخواهد در ایران فعالیت کند باید نسبت به حوزه فعالیت خود پاسخگو باشد و در این مورد، استثنایی وجود ندارد. او همچنین گفت شبکه ملی اطلاعات تا پایان امسال ۸۰ درصد پیشرفت می‌کند.

فاواپرس: ابراهیم رییسی، رییس جمهوری، در سومین نشست خبری خود به عنوان رییس دولت سیزدهم گفت: اینترنت به فضای زندگی مردم آمده است. شاید هیچ دست‌ساخته بشر تا این حد سریع تمام زوایای زندگی را تحت تاثیر قرار نداده است. برق و تلفن در تاریخ‌هایی که اختراع شدند به این سرعت همه زندگی بشر را نگرفتند. پیر و جوان، شهری و روستایی، دانشگاهی و بازاری در این فضا ارتباطات خود را صورت می‌دهند، فلذا موضوع اینترنت مساله مهمی است.

او ادامه داد: من از همان ابتدا تاکید کردم فضای اینترنت باید به نحوی باشد که ارتباطات به سهولت صورت بگیرد و دسترسی‌ها آسان باشد. کار فیبر نوری که امروز وزارت ارتباطات دنبال می‌کند در همین راستاست و موفق شده گام‌های خوبی در این رابطه بردارد. در مورد شبکه ملی اطلاعات، قبل از دولت ما ۲۳ درصد کارش انجام شده بود و در این دولت رسیده به ۶۴ درصد. فکر می‌کنم تا آخر سال جاری به ۸۰ درصد برسد.

رییسی همچنین گفت: همه شهروندان چه نخبگان، چه عموم مردم، حتی آنهایی که در این فضا بازی می‌کنند باید با آرامش و بدون اخلال به این فضا دسترسی داشته باشند.

او در مورد شروط ایران برای فعالیت پلتفرم‌های خارجی در ایران نیز توضیح داد:‌ فضای اینترنتی و شبکه‌های ارتباطی کاملا آمادگی دارد هر سکویی در اینجا حضور داشته باشد، اما ما به پلتفرم‌های خارجی اعلام کرده‌ایم همانطور که در اروپا و آمریکا و هر جای دنیا نسبت به فعالیت‌شان پاسخگو هستند، اینجا هم همینطور است. ایران چه فرقی با کشورهای اروپایی دارد؟

رییس جمهور اضافه کرد: تمامی پلتفرم‌های خارجی بدون استثنا اگر بخواهند در ایران فعال باشند باید نسبت به فعالیت حوزه خودشان پاسخگو باشند. اخیرا بعضی از این پلتفرم‌ها در اروپا در مورد اینکه چرا نسبت به ارتباطات و اطلاعاتی که از کشور جمع می‌کنید پاسخگو نیستید، مورد سوال قرار گرفتند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.