5 درصد بورس در اختیار دانش‌بنیان‌ها است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان ۵ درصد بورس را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: دانش‌بنیان‌ها می‌توانند با ایجاد ارزش سهم مهمی را در بازار سرمایه به خود اختصاص دهند.

فاواپرس: مجید عشقی، رییس سازمان بورس در همایش نظاره جهش تولید دانش‌بنیان گفت: ما در بازار سرمایه اعتقاد داریم که چیزی به عنوان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم و بیشتر در صدد این هستیم که از فرصت‌های شرکت‌ها در بازار سرمایه استفاده کنیم، به واقع شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند ایجاد ارزش کرده و به بازار سرمایه کمک کنند.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند گزینه‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایجاد کنند و اتفاقاً در یک سال و نیم گذشته، استقبال خوبی از گزینه‌های جدید سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گرفته است؛ بنابراین ما این موضوع را به عنوان یک فرصت قلمداد می‌کنیم و می‌دانیم با توجه به ساختارهای ایجاد شده، این موضوع امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد و ارزش روز شرکت‌های دانش بنیان ۵ درصد بورس را به خود اختصاص می‌دهند، ادامه داد: امید داریم با کمک قانون فوق این سهم افزایش پیدا کند.

عشقی با بیان اینکه انتظار بیشتری نسبت به سرعت عملکرد شرکت‌های دانش بنیان داریم، ادامه داد: البته با وجود برخی از موانع نتایج کار کاملا امیدوار کننده است.

رییس سازمان بورس با اشاره به برخی از موانع جدی پیش روی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد: یکی از موانع مربوط به زبان مشترک بین بازار سرمایه و اکوسیستم نوآوری در کشور است که متاسفانه این زبان مشترک ضعیف است.

وی تاکید کرد: ما در یک سال گذشته سعی کردیم با ایجاد کمیته و تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری در این مسیر حرکت کنیم تا این زبان مشترک ایجاد شود. با توجه به اصلاحات صورت گرفته در این بخش فکر می‌کنیم یک تعداد از صندوق‌ها امکان ورود به این چرخه را دارند تا به عنوان مدیر بیایند و به این مرحله وارد شوند.

عشقی تاکید کرد: بنابراین معضل اول ما این، عدم آشنایی بود که باید سعی کنیم این آشنایی دو طرفه ایجاد شود.

وی با اشاره به جلسات خود با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: پیرو این جلسه مقرر شد تا ضوابط رکن مدیر در صندوق‌ها را اصلاح کنیم تا صندوق‌های بیشتری بیایند و سمت مدیر را دریافت کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: همچنین سعی می‌کنیم با مشارکت خود صندوق نوآوری و شکوفایی ضمانت‌های لازم را برای اینکه مدیر صندوق به تعهد خود عمل کند، بگیریم.

وی تاکید کرد: همچنین ما در بحث رکن ضمانت اوراق، این آمادگی را داریم که از طریق شرکت‌های سپرده گذاری دارایی مرکزی، ضمانت‌های شرکت‌هایی را که متقاضی انتشار اوراق هستند، قبول کنیم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.