وزیر ارتباطات از ادامه اختلال در اینترنت به دلیل توسعه شبکه خبر داد

وزیر ارتباطات اعلام کرد به دلیل اضافه شدن ۵۰ درصد به ظرفیت شبکه مادر مخابراتی کشور در شب‌های آینده و بعد از نیمه شب، اینترنت کشور با «اختلال‌های محدود» رو به رو خواهد شد.

فاواپرس: کاربران در روزهای گذشته به ویژه در ساعات پایانی شب گزارش از اختلال در اینترنت کشور می‌دادند که رادار نت‌بلاکس نیز آن را تایید می‌کرد. پس از آن شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل این مساله را توسعه شبکه اعلام کرد و حال وزیر ارتباطات نیز این مساله را تایید کرده است.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت در این رابطه گفت: «در حال توسعه شبکه مادر مخابراتی کشور یا core هستیم. ظرف ۶ ماه آینده ۵۰ درصد به ظرفیت لایه IP شبکه اضافه می‌کنیم و به همین منظور تجهیزات جدید به شبکه اضافه خواهد شد.»

او ادامه داد: «معمولا این کار بعد از نیمه شب، ساعت یک یا دو، انجام می‌گیرد. بنابراین با اطلاع قبلی ممکن است برخی از مناطق اختلال‌های محدودی داشته باشند که این را از قبل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام خواهد کرد. البته از قبل اپراتورها در جریان بودند و من گفتم به اطلاع عموم مردم هم برسد.»

به باور زارع‌‌پور این مساله تاثیر آنچنانی ندارد. او گفت: «عموم کاربران این مساله را احساس نمی‌کنند اما بالاخره داشبوردهایی که وجود دارد آن را نشان می‌دهد. بعضا دمیدن در این اتفاق محدودی که کسی احساسش نکرده مایه نگرانی می‌شود پس ما گفتیم اطلاع‌رسانی کنند.»

کمیته فیلترینگ همراه‌تر شده است

او بار دیگر در مورد لزوم بازنگری در مورد فیلترینگ برخی پلتفرم‌ها گفت: «به اعتقاد ما فیلترینگ جای بازنگری دارد و بارها عرض کردیم و داریم دنبال می‌کنیم. به هر حال یک سری از سرویس‌ها فلسفه ایجاد محدودیت روی‌شان از بین رفته یا امکاناتی روی آنها به وجود آمده است که نگرانی‌های کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه را برطرف کرده است. الحمدلله فضا در دوره جدید کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه همراه‌تر است.»

زارع‌پور در پاسخ به سوالی در مورد هک تپسی گفت: «اینها سکوهای بخش خصوصی هستند و در تقسیم‌ کاری که صورت گرفته امنیت این‌ها به عهده پلیس فتا و دستگاه‌های دیگر است و در حوزه وظایف ما نیست. وزارت ارتباطات هر کمکی از دست ما بر بیاید انجام می‌دهد.»

وزیر ارتباطات در واکنش به تحقیق و تفحص از فیلترشکن‌ها که در دستور کار مجلس قرار گرفته است نیز گفت: «من در مجلس هم که حضور پیدا کرده بودم توضیح دادم برخورد با مافیای فیلترشکن نیازمند عزم و اراده خود مجلس است. لوایح متعددی از دولت در صف تصویب در مجلس است و اگر قرار باشد با روال معمول انجام شود به این زودی‌ها صورت نمی‌گیرد. آقایان نماینده‌‌ای که به حق نگران این موضوع هستند اگر می‌خواهند این موضوع سر و سامان پیدا کند باید طرحی در صحن مجلس مصوب کنند و بستر قانونی لازم را برای برخورد با کسانی که از این نیاز مردم سواستفاده می‌کنند و جیب خودشان را پر می‌کنند را فراهم کنند. ما فکر می‌کنیم توپ در زمین دوستان در مجلس است. با کار فنی صرف نمی‌شود با این مساله مقابله کرد.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.